Feminism and Mythopoetics in Angela Carter's The Bloody Chamber and Other Stories and Nights at the Circus
Feminismus a mytopoetika v dílech Angely Carterové Krvavá komnata a Noci v cirkuse
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53429Identifikátory
SIS: 133397
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Higgins, Bernadette
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
24. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
feminismus, sexualita, moc, zrovnoprávnění, mýtus, pohádka, postmodernismus, magický realismusKlíčová slova (anglicky)
feminism, sexuality, power, liberation, myth, fairy tale, postmodernism, magic realismCílem této práce je představit specifické pojetí feminismu a mytopoetiky Angely Carterové a demonstrovat je na jejích dvou vybraných dílech, jmenovitě na sbírce subverzivně zpracovaných tradičních pohádek Krvavá komnata a jiné pohádky a na románu Noci v cirkuse. Práce se také zabývá vybranými rysy postmodernismu obsažených v těchto dvou dílech. V první, teoretické části je představena autorka a její dílo, dále pak koncept postmodernismu a jeho vybrané jednotlivé rysy. Druhá, praktická část se zaměřuje na analýzu obou knih s cílem zjistit, zda a jakým způsobem tato díla vykazují rysy postmodernismu a do jaké míry lze ve vybraných knihách myšlenky feminismu a mytopoetiky Angely Carterové nalézt.
The aim of this thesis is to present the specific notion of feminism and mythopoetics in the selected works of Angela Carter and demonstrate them on two selected works of Carter's, namely on the collection of re-visited traditional fairy tales The Bloody Chamber and Other Stories and the novel Nights at the Circus. The thesis also deals with chosen features of postmodernism these two works contain. In the first, theoretical part the author and her oeuvre is introduced, followed by the concept of postmodernism and its selected features. The second, practical part is focused on both books' analysis which attempts to establish whether and how the selected works show the features of postmodernism and to which extent it is possible to trace the notions of Carter's feminism and mythopoetics in them.