Motivace studentů středních škol ke studiu geologie prostřednictvím korespondenčního semináře
A correspondence seminar as a motivation for secondary school students to study Geology
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52788Identifikátory
SIS: 127033
Katalog UK: 990016860880106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [21483]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Holcová, Katarína
Oponent práce
Mourek, Jan
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geologie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Ústav geologie a paleontologie
Datum obhajoby
4. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
motivace, geologie, korespondenční seminář, střední škola, dotazníkKlíčová slova (anglicky)
motivation, Geology, correspondence seminar, secondary school, questionnaireDiplomová práce si klade za cíl popsat možnosti zvýšení zájmu středoškolských studentů o další studium geologie, jako možného budoucího profesního zaměření. Vhodným motivačním prostředkem se jeví využití odborného korespondenčního semináře pro získání i rozšíření jejich poznatků. Výzkumná část této práce pak spočívá v samotné aplikaci korespondenčního semináře skrze současná komunikační média (např. webový portál či sociální síť), přímo v prostředí středních škol. Výsledky výzkumu jsou statisticky zpracovány a vyhodnoceny pomocí dotazníkového šetření na modelové střední škole. Klíčová slova: motivace, geologie, korespondenční seminář, střední škola, dotazník
Master thesis is focused on how to promote secondary school students' interest in the next study of Geology as a subject of their future professional specialization. The convenient motivational tool seems to be the use of special correspondence seminar to gain and expand their knowledge. Experimental part of this thesis consists of the application the correspondence seminars through the current communication media (e.g. web portal or social network), directly in secondary schools. The results are statistically analysed and evaluated by a questionnaire at the model secondary school. Key words: motivation, Geology, correspondence seminar, secondary school, questionnaire
