Motivace studentů středních škol ke studiu geologie prostřednictvím korespondenčního semináře
A correspondence seminar as a motivation for secondary school students to study Geology
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52788Identifiers
Study Information System: 127033
Collections
- Kvalifikační práce [19109]
Author
Advisor
Consultant
Holcová, Katarína
Referee
Mourek, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Teaching of Biology for Secondary Schools - Teaching of Geology for Secondary Schools
Department
Institute of Geology and Paleontology
Date of defense
4. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
motivace, geologie, korespondenční seminář, střední škola, dotazníkKeywords (English)
motivation, Geology, correspondence seminar, secondary school, questionnaireDiplomová práce si klade za cíl popsat možnosti zvýšení zájmu středoškolských studentů o další studium geologie, jako možného budoucího profesního zaměření. Vhodným motivačním prostředkem se jeví využití odborného korespondenčního semináře pro získání i rozšíření jejich poznatků. Výzkumná část této práce pak spočívá v samotné aplikaci korespondenčního semináře skrze současná komunikační média (např. webový portál či sociální síť), přímo v prostředí středních škol. Výsledky výzkumu jsou statisticky zpracovány a vyhodnoceny pomocí dotazníkového šetření na modelové střední škole. Klíčová slova: motivace, geologie, korespondenční seminář, střední škola, dotazník
Master thesis is focused on how to promote secondary school students' interest in the next study of Geology as a subject of their future professional specialization. The convenient motivational tool seems to be the use of special correspondence seminar to gain and expand their knowledge. Experimental part of this thesis consists of the application the correspondence seminars through the current communication media (e.g. web portal or social network), directly in secondary schools. The results are statistically analysed and evaluated by a questionnaire at the model secondary school. Key words: motivation, Geology, correspondence seminar, secondary school, questionnaire