Občanská žurnalistika a komunitní média: teoretické předpoklady a praktické uplatnění občanů ve veřejném mediálním prostoru
Citizen journalism - an alternative form of civic participation in creation of on-line media content
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52224Identifikátory
SIS: 120735
Katalog UK: 990016044680106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baslarová, Iva
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Občanská žurnalistika, žurnalistika v zájmu veřejnosti, komunitní média, veřejný mediální prostor, participace veřejnosti, demokratizace mediálního prostoru, amaterizace žurnalistiky, Web 2.0Klíčová slova (anglicky)
Citizen journalism, public journalism, community media, public media space, public participation, democratizing of media space, deprofessionalization of journalism, Web 2.0Předmětem této diplomové práce je přiblížit obecný diskurs projevů a význam uplatnění občanů v mediálním prostoru z pohledu žurnalistické praxe. Podrobně zkoumá trendy občanské žurnalistiky a komunitních médií, které podporují aktivní participaci občanů v praxi a přispívají k různorodosti mediálních obsahů. Vize narušení konvencí tradiční žurnalistiky a prosazování agendy ve veřejném zájmu občanů se stalo hlavní myšlenkou alternativních proudů žurnalistiky. První dvě kapitoly se zabývají počátky tendencí zohledňování veřejného zájmu publika v historii mediálního diskursu, charakteristikou alternativní žurnalistiky a její současné typologie a úlohou občanů v podpoře konceptu demokratizace mediálního prostoru. Zároveň specifikují charakter proměny profesionální žurnalistiky v online prostředí a jejího vztahu vůči žurnalistickým projevům vytvářeným uživateli. Další čtyři kapitoly se věnují vybraným projevům občanské aktivity ve veřejném mediálním prostoru a jejím konceptům - žurnalistice v zájmu veřejnosti, občanské žurnalistice a komunitním médiím. Přibližují charakteristiku těchto fenoménů, jejich přínos, konkrétní podobu a projevy v praxi u nás i v zahraničí, stejně jako jejich kritizované aspekty. Výsledky kvalitativní analýzy předkládají možnosti prosazení těchto forem médií u nás, vymezují...
The key approach of this thesis is to define closer discourse and importance of civic engagement in the media from the point of view of journalistic practice. This study examines trends of citizen journalism and community media that support active citizen participation and contribute to diversity of media content. The vision of traditional journalism disruption and enforcement of news agenda focusing on public interest became the key message of alternative media. The first two chapters concentrate on the origins of public interest involvement in the history of media discourse. They also highlight the alternative journalism characteristics, its current typology and the role of citizens supporting the concept of media democratization. They also specify the character of transformation of on-line professional journalism and its relationship to user-generated content in journalistic practices. Further four chapters determine specific demonstrations of citizen engagement in public media space and its concepts - public journalism, citizen journalism and community media. These chapters refer to characteristic of these phenonenons, they evaluate their contribution to the public life, concrete performance and practical applications abroad and in the Czech Republic. They also mention the key critical...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...
