Problémy násilí ve školním vzdělávacím prostředí
Problematics of a school violence
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52026Identifikátory
SIS: 96135
Kolekce
- Kvalifikační práce [23715]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
18. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Agrese mířená proti učitelům, agresivita, agresor, násilí, agrese v médiích, kyberšikana prevence projevů agrese, faktory negativně ovlivňující chování, projevy násilného jednáníKlíčová slova (anglicky)
Aggression pointed against teachers, Aggression, Aggressor, Violence, Aggression in the media, Cyberbullying, Prevention of aggressive shows, Factors influencing behaviour negatively, Shows of violent mannersDiplomová práce s názvem "Problémy násilí ve školním vzdělávacím prostředí" je rozdělená na části - Úvod, Teoretickou část, Empirickou část a Závěr. Teoretická část je rozčleněná do pěti podkapitol - Vymezení a definice pojmů, Dělení agresí, Projevy násilného jednání dětí, Projevy agresivity dospívajících, Řešení agresivity. V Empirické části práce ověřujeme stanovené hypotézy a cíle. Zjišťujeme, s jakým typem agrese se ve svém zaměstnání učitelé setkávají vůči vlastní osobě, zda se setkávají s agresí více u chlapců, či dívek, zjišťujeme také charakteristiku agresora - jaký má dle učitelů školní prospěch, z jakých rodin většinou agresor pochází. Sledujeme souvislost akčních her a akčních filmů a možnou souvislost s výskytem agrese. Během výzkumu zjišťujeme i jak často učitelé ve školách řeší problémy spojené s agresí žáků, ve kterých vyučovacích předmětech se nejvíce dle zkušenosti učitelů projevuje násilí a nekázeň. Pedagogové uvádějí zkušenosti s kyberšikanou ve svém zaměstnání, jak často se s ní setkávají, jak konkrétně reagují, když na ni narazí v souvislosti s vlastní osobou, jak často problém kyberšikany ve svém zaměstnání řeší. Zjišťujeme také, zda se pedagogové účastní odborného vzdělávání, které souvisí s danou problematikou, zároveň zjišťujeme, zda školy spolupracují s odborníkem, který se zabývá...
The diploma project called "Problems with Violence in School Educational Environment" is divided into the parts - Introduction, Theoretical Part, Empirical Part, Conclusion. The Theoretical Part is separated into the five chapters - Demarcation and Definition of Concepts, Division of Aggression, Shows of Children's Violent Manners, Shows of Adolescents' Manners, Resolution of Aggression. The Empirical Part of the thesis verifies set hypotheses and targets. It is investigated, what type of aggression teachers meet towards their own person in their occupation, whether they meet more with aggression of boys or girls. The attributes of aggressors are also researched - what school results they have according to their teachers, what sort of families they come from. There is monitored link between action games or action movies and possible connection with frequency of aggression. During the study, we are discovering how often teachers in schools solve the problems connected with pupils' aggression and in which taught subjects violence and lack of discipline occur according to teachers' experience. Some educators state experience with cyber bullying in their jobs. They inform how often they meet with it, how they specifically react when they run into cyber bullying in the connection with their own person, and how...