Marketingová komunikace podniku
Marketing Communications of the Company
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51905Identifiers
Study Information System: 124256
CU Caralogue: 990016259860106986
Collections
- Kvalifikační práce [23978]
Author
Advisor
Referee
Sieber, Martina
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology with Economics
Department
Department of Sociology
Date of defense
9. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
komunikace, komunikační mix, komunikační proces, marketingová komunikace, podniková kulturaKeywords (English)
communication, communication mix, communication process, marketing communications, corporate culturePředmětem této bakalářské práce je marketingová komunikace podniku. Práce nahlíží na tuto problematiku jako na sociální jev, jako na formu kontaktů se zákazníky. Předpokladem úspěšné marketingové komunikace není jen znalost potřeb zákazníků a používání různých nástrojů komunikačního mixu, ale i budování podnikové identity. První část se zabývá obecnou teorií komunikace a analyzuje jednotlivé prvky komunikačního procesu. Teoretický úvod je východiskem pro další výklad marketingové komunikace. V druhé části poukazuji na vztah mezi podnikovou a marketingovou komunikací, zabývám se rolí podnikové kultury a věnuji se jednotlivých prostředkům komunikačního mixu.
The subject of this thesis is a marketing communications of company. The work looks at the issue as a social phenomenon, as a form of contact with customers. Assumption for successful marketing communication is not only knowledge of customer needs and the use of various communication mix tools, but also building corporate identity. The first part deals with the general theory of communication and analyzes the various elements of the communication process. Theoretical introduction is the starting point for further interpretation of marketing communications. The second part points to a relationship between the corporate and marketing communications, focusing on the role of corporate culture and devote the tools of the communication mix.