Komunikace TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010
Communication of the TOP 09 Party for the Parliamentary Elections into the Chamber of Deputies of the CR in 2010
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51195Identifikátory
SIS: 105121
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Denisa
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
26. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
TOP 09, politická strana, parlamentní volby, předvolební kampaň, komunikace, politická komunikace, politický marketingKlíčová slova (anglicky)
TOP 09, political party, parliamentary elections, election campaign, communication, political communication, political marketingBakalářská práce "Komunikace TOP 09 ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010" pojednává o předvolební kampani nově vzniklé neparlamentní politické strany TOP 09 k volbám do Poslanecké sněmovny, které se po dvojím zrušení předčasného termínu voleb na podzim 2009 uskutečnily až v termínu řádném, a to 28. a 29. května 2010. Pro komplexní uchopení tématu práce popisuje politické události, které se v České republice před parlamentními volbami v roce 2010 odehrály. Ty podmínily samotný vznik TOP 09 a do značné míry i potenciál jejího pozdějšího volebního úspěchu. Práce se dále zabývá profilem politické strany TOP 09, analýzou jejích volebních programů, positioningem TOP 09 na trhu parlamentních voleb a výsledky předvolebních preferencí strany v šetřeních jednotlivých výzkumných agentur. Následuje analýza předvolební kampaně samotné. Ta se zabývá jak celkovou strategií kampaně TOP 09 - jejím cílem, cílovými skupinami, tonalitou, tématy, načasováním, úrovněmi a rozpočtem, tak i barevnou symbolikou kampaně, jejími hlavními tvářemi, mediálním mixem a fenoménem negativní kampaně a jeho využitím. Následují výsledky voleb jako zpětná vazba politické komunikace. V závěru práce je provedeno zhodnocení předvolební kampaně TOP 09.
Bachelor Thesis "Communication of the TOP 09 Party for the Parliamentary Elections into the Chamber of Deputies of the Czech Republic in 2010" deals with the election campaign of the newly established non-parliamentary political party TOP 09 for the elections into Chamber of Deputies. The elections took place in the regular term of 28th and 29th May 2010 after the premature terms of autumn 2009 were twice cancelled. For a complex description of the topic this thesis describes the political matters that happened in the Czech Republic before the parliamentary elections of 2010. These matters influenced the establishment of the TOP 09 party and to a great extent also the potential of its later election success. The thesis also deals with the profile of political party TOP 09, analysis of its election programmes, positioning of TOP 09 in the parliamentary election market and results of election preferences of the party in surveys by research agencies. After that follows the analysis of the election campaign itself. The analysis of the election campaign deals with the general strategy of the TOP 09 campaign - its aim, target groups, tone, topics, timing, levels (national/regional) and budget, as well as with the colour symbology of the campaign, its main faces, media mix and the phenomenon of negative...