Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami
Benefits of Equine Facilitated Learning for children with special needs
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51157Identifikátory
SIS: 94463
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poláčková, Jana
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
12. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
děti se specifickými potřebami, animoterapie, hiporehabilitace, aktivity s využitím koníKlíčová slova (anglicky)
Children with special needs, animotherapy, hiporehabilitation, Equine Facilitated LearningBakalářská práce "Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami" seznamuje čtenáře podrobněji s jednou z disciplín hiporehabilitace - aktivitami s využitím koní. Poukazuje na možnosti jejich využití v oblasti pedagogiky a ucelené rehabilitace. V práci jsou obsaženy informace týkající se organizačních podmínek, metodiky, realizace a působení aktivit. Dále nabízí informace o problematice dětí se specifickými potřebami. Cílem práce je poukázat na přínos aktivit s využitím koní pro rozvoj osobnosti u těchto dětí. V rámci bakalářské práce byl proveden výzkum, který demonstroval pozitivní dopad na vybrané jedince se specifickými potřebami. Součástí mé práce je také zpracovaná prvotní verze nové metodiky aktivit s využitím koní. Klíčová slova: děti se specifickými potřebami, animoterapie, hiporehabilitace, aktivity s využitím koní
This bachelor thesis called "Benefits of Equine Facilitated Learning for children with special needs," presents one of the disciplines hiporehabilitation - Equine Facilitated Learning. It points out the possibility of their application in education and comprehensive rehabilitation. The thesis contains information about organizational issues, methodology and implementation of activities. It also offers closer information about problems of children with special needs. The main aim is to point out the benefits of Equine Facilitated Learning for personal development of these children. I was also doing research which demonstrated the positive impact on selected individuals with specific needs. In this thesis there is also processed an initial version of the new methodology of Equine Facilitated Learning. Keywords: Children with special needs, animotherapy, hiporehabilitation, Equine Facilitated Learning