Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami
Benefits of Equine Facilitated Learning for children with special needs
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51157Identifiers
Study Information System: 94463
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Poláčková, Jana
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Social Paedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
děti se specifickými potřebami, animoterapie, hiporehabilitace, aktivity s využitím koníKeywords (English)
Children with special needs, animotherapy, hiporehabilitation, Equine Facilitated LearningBakalářská práce "Přínos aktivit s využitím koní pro děti se specifickými potřebami" seznamuje čtenáře podrobněji s jednou z disciplín hiporehabilitace - aktivitami s využitím koní. Poukazuje na možnosti jejich využití v oblasti pedagogiky a ucelené rehabilitace. V práci jsou obsaženy informace týkající se organizačních podmínek, metodiky, realizace a působení aktivit. Dále nabízí informace o problematice dětí se specifickými potřebami. Cílem práce je poukázat na přínos aktivit s využitím koní pro rozvoj osobnosti u těchto dětí. V rámci bakalářské práce byl proveden výzkum, který demonstroval pozitivní dopad na vybrané jedince se specifickými potřebami. Součástí mé práce je také zpracovaná prvotní verze nové metodiky aktivit s využitím koní. Klíčová slova: děti se specifickými potřebami, animoterapie, hiporehabilitace, aktivity s využitím koní
This bachelor thesis called "Benefits of Equine Facilitated Learning for children with special needs," presents one of the disciplines hiporehabilitation - Equine Facilitated Learning. It points out the possibility of their application in education and comprehensive rehabilitation. The thesis contains information about organizational issues, methodology and implementation of activities. It also offers closer information about problems of children with special needs. The main aim is to point out the benefits of Equine Facilitated Learning for personal development of these children. I was also doing research which demonstrated the positive impact on selected individuals with specific needs. In this thesis there is also processed an initial version of the new methodology of Equine Facilitated Learning. Keywords: Children with special needs, animotherapy, hiporehabilitation, Equine Facilitated Learning