Intimita a láska v rituálech sekt a menšinových církví
Role of Intimacy and Love in Sect and in Minor Churches
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51146Identifikátory
SIS: 105090
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Martinová, Marta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Láska, Intimita, rituál, sekta, menšinová církevKlíčová slova (anglicky)
Love, Intimacy, Ritual, Sect, Minority ChurchNásledující práce je pokusem o rozšíření sociologické diskuze o nový pohled na zkoumání sekt a menšinových církví. V rámci teoretických východisek práce je kladen důraz na vymezení problematiky sekt, menšinových církví, rituálu, intimity i lásky, a to v jejich konceptuálním a klasifikačním rámci bez subjektivní interpretace autora. Práce vychází ze základních sociologických konceptů jednotlivých pojmů. Základním předpokladem práce je hypotéza, že sekty a menšinové církve lze nějakým způsobem klasifikovat a typologizovat podle toho, jak ve svých rituálech pracují s oblastí intimity a citových vztahů svých členů. Cílem práce je tuto typologii vytvořit jednak na základě komparace života rodiny ve většinové společnosti a života rodiny ve zkoumaných skupinách, a jednak na základě analýzy samotných rituálů. Práce se zaměřuje pouze na skupiny odvozené z křesťanství. V závěru práce jsou shrnuty nejen výsledky komparace i analýzy rituálů, ale také limity výzkumu.
This thesis is an attempt to extend the sociological discussion of a new perspective on the study of sects and minority churches. Within the theoretical background of the work a basic emphasis is given to defining the problem of sect, minority churches, ritual, intimacy and love in their conceptual and classificatory framework without subjective interpretation of the author. This thesis goes out from basic sociological concepts of each term. The main assumption of the thesis is the hypothesis that sects and minority churches can been somehow classified and typologized according to the ways how do they cooperate with intimacy and love in their rituals. The aim of this final thesis is to create this typology based for one thing on comparison of family life from major society with family life from examined groups and for other thing based on analysis of their rituals. The thesis is oriented only on groups derived from Christianity. The conclusion summarizes not only the results of the comparison and analysis of rituals, but also its limits.