Zobrazit minimální záznam

Motiv hlasu ve třech vybraných hrách Samuela Becketta: Embers, Eh Joe a That Time
dc.contributor.advisorPilný, Ondřej
dc.creatorKiryushina, Galina
dc.date.accessioned2017-05-08T18:40:48Z
dc.date.available2017-05-08T18:40:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50737
dc.description.abstractv českém jazyce Tato práce se zabývá analýzou motivu hlasu a jeho rozličnými formami a významy ve třech vybraných hrách Samuela Becketta. Vzhledem k tomu, že je téma slov a především hlasu jedním z autorových celoživotních zájmů, prostupuje tento motiv již jeho raným prozaickým dílem a nachází mnohdy více vyhovující a sofistikované vyjádření až v autorových pozdějších hrách pro rozhlas, televizní vysílání a divadlo. Hlas je vskutku často se vyskytujícím prvkem uplatňovaným v mnoha různých situacích: hlasy se aktivně účastní utváření jak postav, tak vnější reality, jejíž jsou tyto postavy součástí; mnozí z Beckettových vypravěčů jsou sužováni hlasy, které se jim neustále ozývají v hlavách; hlasy také představují vzpomínky a dřívější "já" postav, které se nakonec transformují do velmi svérázné a samostatné postavy. Hry Embers, Eh Joe a That Time byly záměrně zvoleny pro rozbor motivu hlasu jak na základě jejich tématické podoby, tak i pro různorodost jejich realizace prostřednictvím tří různých médií. Úvodní kapitola nastiňuje původ tématu hlasu v Beckettově nedramatickém díle a pokouší se zhruba vytyčit několik základních rysů tohoto motivu s ohledem na jeho uplatnění v autorových pozdějších dramatických hrách. Kapitola se krátce věnuje roli jazyka - a jeho auditivního protějšku - v souladu s jeho...cs_CZ
dc.description.abstractin English The primary concern of this thesis lies in the investigation of the motif of voice, and its various forms and functions, in three selected plays by Samuel Beckett. One of his lifelong preoccupations, the motif of voice already pervades much of Beckett's early prosaic work finding its more suitable and sophisticated realization in the author's later dramatic works for radio, television and theatre. Throughout the author's entire oeuvre, the motif of voice is called for on many different occasions: voices are engaged in the creation of both characters and the external reality surrounding them; Beckett's narrators are concerned with the voices ceaselessly echoing within their heads; voices represent the characters' memories and past selves becoming, eventually, characters in their own right. Embers, Eh Joe and That Time were deliberately chosen for the investigation of the nature of such a motif on the basis of the correspondence of their contents, as well as of the difference in their realization involving three different media. The introductory chapter foreshadows the origins of the motif of voice in Beckett's non-dramatic texts, as well as it attempts to outline several basic features of the motif in connection to its realization within the dramatist's work. The chapter briefly considers...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSamuel Beckettcs_CZ
dc.subjectChladnoucí popelcs_CZ
dc.subjectTak co Joecs_CZ
dc.subjectTenkrátcs_CZ
dc.subjecthlascs_CZ
dc.subjectdualismuscs_CZ
dc.subjectdramacs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectSamuel Becketten_US
dc.subjectEmbersen_US
dc.subjectEh Joeen_US
dc.subjectThat Timeen_US
dc.subjectvoiceen_US
dc.subjectdualismen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.titleSomething Gone Wrong With the Silence: The Motif of Voice in Samuel Beckett's Embers, Eh Joe and That Timeen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96196
dc.title.translatedMotiv hlasu ve třech vybraných hrách Samuela Becketta: Embers, Eh Joe a That Timecs_CZ
dc.contributor.refereeWallace, Clare
dc.identifier.aleph001387370
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csv českém jazyce Tato práce se zabývá analýzou motivu hlasu a jeho rozličnými formami a významy ve třech vybraných hrách Samuela Becketta. Vzhledem k tomu, že je téma slov a především hlasu jedním z autorových celoživotních zájmů, prostupuje tento motiv již jeho raným prozaickým dílem a nachází mnohdy více vyhovující a sofistikované vyjádření až v autorových pozdějších hrách pro rozhlas, televizní vysílání a divadlo. Hlas je vskutku často se vyskytujícím prvkem uplatňovaným v mnoha různých situacích: hlasy se aktivně účastní utváření jak postav, tak vnější reality, jejíž jsou tyto postavy součástí; mnozí z Beckettových vypravěčů jsou sužováni hlasy, které se jim neustále ozývají v hlavách; hlasy také představují vzpomínky a dřívější "já" postav, které se nakonec transformují do velmi svérázné a samostatné postavy. Hry Embers, Eh Joe a That Time byly záměrně zvoleny pro rozbor motivu hlasu jak na základě jejich tématické podoby, tak i pro různorodost jejich realizace prostřednictvím tří různých médií. Úvodní kapitola nastiňuje původ tématu hlasu v Beckettově nedramatickém díle a pokouší se zhruba vytyčit několik základních rysů tohoto motivu s ohledem na jeho uplatnění v autorových pozdějších dramatických hrách. Kapitola se krátce věnuje roli jazyka - a jeho auditivního protějšku - v souladu s jeho...cs_CZ
uk.abstract.enin English The primary concern of this thesis lies in the investigation of the motif of voice, and its various forms and functions, in three selected plays by Samuel Beckett. One of his lifelong preoccupations, the motif of voice already pervades much of Beckett's early prosaic work finding its more suitable and sophisticated realization in the author's later dramatic works for radio, television and theatre. Throughout the author's entire oeuvre, the motif of voice is called for on many different occasions: voices are engaged in the creation of both characters and the external reality surrounding them; Beckett's narrators are concerned with the voices ceaselessly echoing within their heads; voices represent the characters' memories and past selves becoming, eventually, characters in their own right. Embers, Eh Joe and That Time were deliberately chosen for the investigation of the nature of such a motif on the basis of the correspondence of their contents, as well as of the difference in their realization involving three different media. The introductory chapter foreshadows the origins of the motif of voice in Beckett's non-dramatic texts, as well as it attempts to outline several basic features of the motif in connection to its realization within the dramatist's work. The chapter briefly considers...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990013873700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV