Golfový cestovní ruch v Česku
Golf tourism in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50689Identifiers
Study Information System: 99846
Collections
- Kvalifikační práce [20314]
Author
Advisor
Referee
Šiftová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Geography and Cartography
Department
Department of Social Geography and Regional Develop.
Date of defense
14. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Tato práce se zabývá problematikou golfového cestovního ruchu v Česku. Jedná se o jednu z dalších možností rozvoje cestovního ruchu v Česku a zároveň o nejrychleji se rozvíjející odvětví, kterému zatím nebyla v Česku věnována taková pozornost. Hlavním cílem této práce je zhodnotit Česko jako golfovou destinaci a nastínit další možnosti jejího rozvoje. Práce hodnotí golfová hřiště a doplňkové služby, které tato hřiště nabízejí. Součástí práce je databáze golfových hřišť na území Česka. Zahrnuta je propagace Česka jako golfové destinace v zahraničí a zmapování nabídky touroperátorů, kteří se specializují na toto odvětví cestovního ruchu. Česko nabízí ideální možnosti k tvorbě tzv. golfových balíčků, kde je golf kombinován s nějakou další pro turisty atraktivní službou. To je jedna z možností jak konkurovat golfově vyspělým zemím. Za příklady golfových hřišť byla zvolena lokalita ve Vysokém Újezdu a pražské hřiště Hodkovičky, kde byly dotazníkovým šetřením zjišťovány informace o návštěvnících. Klíčová slova: golf, cestovní ruch, golfové hřiště, golfový balíček, Hodkovičky, Vysoký Újezd
This thesis deals with the golf tourism in the Czech Republic. It is one of the other options for tourism development in the Czech Republic and it is also the fastest developing industry which has not been paid adequate attention in the Czech Republic yet. The main aim of the thesis is to evaluate the Czech Republic as a golf destination and to outline other options for its developement. The thesis evaluates golf courses and their complementary services. The thesis includes the golf courses database of the whole territory of the Czech Republic. The work includes the promotion of the Czech Republic as a golf destination abroad and maps offers of touroperators specializing in this branch of tourism. The Czech Republic offers ideal opportunities to create so called golf packages, in which golf is combined with another attractive service for tourists. It is one of the ways how to compete with the golf developed countries. Golf courses in Hodkovičky in Prague and Vysoký Újezd were chosen as examples, where the questionnaire survey collected information about visitors. Key words: golf, tourism, golf course, golf package, Hodkovičky, Vysoký Újezd