Zobrazit minimální záznam

Novopohanské prvky v Boydenově "Three Day Road"
dc.contributor.advisorKolinská, Klára
dc.creatorBohal, Vít
dc.date.accessioned2017-05-08T17:51:51Z
dc.date.available2017-05-08T17:51:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50517
dc.description.abstractTeze mé nadcházející bakalářské práce se bude zabývat tématem náboženství v románu kanadského spisovatele Josepha Boydena Three Day Road (2005). Konkrétně budu hájit hypotézu, že ve vzájemném dialogu animismu a křesťanství, který tvoří jeden ze základních pilířů celé výpravy, jsou přítomny velmi silné ideály a prvky novo-pohanství. Hlavní argument bude postaven na kulturním fenoménu tabu, a jeho vztahu k hlavním postavám, a i k celému příběhu. Na rozdíl od Freudova pohledu, kteý vidí tabu jako životu neprospívající a neurotický psychologický fenomén (použity budou Freudovy spisy Totem a Tabu a Budoucnost jedné iluze), jediní dva vypravěči vidí tabu jako pozitivní jev, a jeho nároky se náležitě řídí, zatímco Elijah Whiskeyjack tabu programově překračuje, a je za to potrestán. Tento morální aspekt příběhu je nejpatrnější ve vztahu dvou hlavních postav, zmíněného Elijahy Whiskeyjacka a Xaviera Birda, a je založen právě na jejich rozdílném vztahu ke kulturním tabu. Hlavní tabu, mající naprosto centrální roli, je tabu spojeno s kanibalismem, jak doslovným, tak metaforickým. Celý příběh hojně využívá odkazy na tradiční Algonkvínské monstrum zvané windigo, které je častou součástí metafor, a anylýza této postavy bude pro účely této práce velmi produktivní. Odmítnutí Feudova názory, že tabu je fenomén neproduktivní...cs_CZ
dc.description.abstractIn the thesis for my upcoming bachelor's paper I aim to analyze the topic of religion in Joseph Boyden's novel Three Day Road (2005). More specifically, I aim to defend the hypothesis that within the spectrum of religious dialogue present within the novel, there is an overwhelming undertone of neo-pagan ideals. These ideals are presented as being positive, in the sense that they are life-supporting, rather than life-hindering. The main contention that I will draw will deal with the aspect of taboo, and how it is adressed throughout the novel. Contrary to Sigmund Freud's ideas (Freud's book Totem and Taboo will serve as the basis for my arguments) of taboo being a life-hindering, neurotic framework of belief, the views expressed by the two main narrators of the novel are in favor of taboo, and the narration itself draws a tragic end for the character who consistently defies these taboos. There is a moral aspect to the story expressed within the relationship of the two main characters, Xavier Bird and Elijah Whiskeyjack, and is based on this very adherence, or lack thereof, to taboos. The main taboo consistently appears to be that of cannibalism associated with the infamous Algonquin mythological figure of the windigo, which is the most frequent metaphor used within the narrtaive and is the most productive...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectNovopohanstvícs_CZ
dc.subjectKanadská Literaturacs_CZ
dc.subjectJoseph Boydencs_CZ
dc.subjectAnimisuscs_CZ
dc.subjectKřesťanstvícs_CZ
dc.subjectTabucs_CZ
dc.subjectAlgonkvínics_CZ
dc.subjectThree Day Roadcs_CZ
dc.subjectNeo-paganismen_US
dc.subjectCanadian Literatureen_US
dc.subjectJoseph Boydenen_US
dc.subjectAnimismen_US
dc.subjectChristianityen_US
dc.subjectTabooen_US
dc.subjectAlgonquinen_US
dc.subjectThree Day Roaden_US
dc.titleNeo-Pagan Features in Boyden's "Three Day Road"en_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-11
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114042
dc.title.translatedNovopohanské prvky v Boydenově "Three Day Road"cs_CZ
dc.contributor.refereeJindra, Miroslav
dc.identifier.aleph001500164
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTeze mé nadcházející bakalářské práce se bude zabývat tématem náboženství v románu kanadského spisovatele Josepha Boydena Three Day Road (2005). Konkrétně budu hájit hypotézu, že ve vzájemném dialogu animismu a křesťanství, který tvoří jeden ze základních pilířů celé výpravy, jsou přítomny velmi silné ideály a prvky novo-pohanství. Hlavní argument bude postaven na kulturním fenoménu tabu, a jeho vztahu k hlavním postavám, a i k celému příběhu. Na rozdíl od Freudova pohledu, kteý vidí tabu jako životu neprospívající a neurotický psychologický fenomén (použity budou Freudovy spisy Totem a Tabu a Budoucnost jedné iluze), jediní dva vypravěči vidí tabu jako pozitivní jev, a jeho nároky se náležitě řídí, zatímco Elijah Whiskeyjack tabu programově překračuje, a je za to potrestán. Tento morální aspekt příběhu je nejpatrnější ve vztahu dvou hlavních postav, zmíněného Elijahy Whiskeyjacka a Xaviera Birda, a je založen právě na jejich rozdílném vztahu ke kulturním tabu. Hlavní tabu, mající naprosto centrální roli, je tabu spojeno s kanibalismem, jak doslovným, tak metaforickým. Celý příběh hojně využívá odkazy na tradiční Algonkvínské monstrum zvané windigo, které je častou součástí metafor, a anylýza této postavy bude pro účely této práce velmi produktivní. Odmítnutí Feudova názory, že tabu je fenomén neproduktivní...cs_CZ
uk.abstract.enIn the thesis for my upcoming bachelor's paper I aim to analyze the topic of religion in Joseph Boyden's novel Three Day Road (2005). More specifically, I aim to defend the hypothesis that within the spectrum of religious dialogue present within the novel, there is an overwhelming undertone of neo-pagan ideals. These ideals are presented as being positive, in the sense that they are life-supporting, rather than life-hindering. The main contention that I will draw will deal with the aspect of taboo, and how it is adressed throughout the novel. Contrary to Sigmund Freud's ideas (Freud's book Totem and Taboo will serve as the basis for my arguments) of taboo being a life-hindering, neurotic framework of belief, the views expressed by the two main narrators of the novel are in favor of taboo, and the narration itself draws a tragic end for the character who consistently defies these taboos. There is a moral aspect to the story expressed within the relationship of the two main characters, Xavier Bird and Elijah Whiskeyjack, and is based on this very adherence, or lack thereof, to taboos. The main taboo consistently appears to be that of cannibalism associated with the infamous Algonquin mythological figure of the windigo, which is the most frequent metaphor used within the narrtaive and is the most productive...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990015001640106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV