Proměny autoportrétu ve fotografii českých intermediálních umělců 90. let 20. století
Transformation of Self-portrait in Photography of Czech Intermedia Artists in the 1990s
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50475Identifikátory
SIS: 102392
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rakušanová, Marie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
14. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
fotografie, autoportrét, intermediální umělci, umělci používající fotografii, výtvarné umění, konceptuální umění, sociální tematika, intimita, identita, Jiří Surůvka, Míla Preslová, Milena Dopitová, Václav Stratil, 90. léta 20. století, Česká republikaKlíčová slova (anglicky)
photography, self-portrait, intermedia artists, artists using photography, visual arts, conceptual art, social issues, intimacy, identity, Jiří Surůvka, Míla Preslová, Milena Dopitová, Václav Stratil, installation art, performance, 1990s, Czech RepublicPráce na příkladu tvorby čtyř intermediálních umělců (Milena Dopitová, Míla Preslová, Jiří Surůvka, Václav Stratil) ukazuje, jakým způsobem byl fotografický autoportrét užit k tematizaci identity, intimity a sociální problematiky v českém umění devadesátých let dvacátého století. Na příkladu těchto autorů se text rovněž dotýká prolínání fotografie s dalšími médii, jako je performance nebo instalace.
This Bachelor Thesis explores an example of four Czech artists (Milena Dopitová, Míla Preslová, Jiří Surůvka, Václav Stratil) who have also worked on the field of self-portrait. It shows how the photographic medium was used to deal with topics of identity, intimacy and social issues in the 1990s. The Thesis also maps mixing of photography with other artistic means, for example performance or instalation, in work of these artists.