Show simple item record

Directorials methods of Yoshi Oida in productions Death in Venice and Ideomeneo
dc.contributor.advisorPšenička, Martin
dc.creatorVlčková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-08T16:41:24Z
dc.date.available2017-05-08T16:41:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50229
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá režijní tvorbou japonského herce, režiséra a pedagoga herectví Yoshi Oidy ve dvou inscenacích, které režíroval v Praze, Smrt v Benátkách ve Státní opeře Praha a Idomeneo ve Stavovském divadle. Jelikož doposud nevznikla žádná monografie o tomto umělci, jsou v první části práce a v příloze zařazeny životopisné údaje a umělecké počiny Yoshi Oidy. Druhá část se stručně zabývá historií japonského tradičního divadla a vlivy tradičních japonských divadelních forem na tvorbu Yoshi Oidy a jeho chápání divadla. Třetí část obsahuje historii oper a inspirační zdroje, analýzu scénografie obou pražských inscenací a srovnání společných a rozdílných režijních přístupů. Cílem práce je nastínit režijní postupy Yoshi Oidy ve Smrti v Benátkách a v Idomeneovi.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis deals with the directorial methods of Japanese actor, director and professor of acting Yoshi Oida in two productions which were performed in Prague, Death in Venice in Státní opera Praha and Idomeneo in Stavovské divadlo. The first part try to cover Yoshi Oida's professional life in chronological order, namely his theatrical performances. The second part is devoted to the short historical contexts of traditional Japanese theatre and the influences in Yoshi Oida's professional life. The third part is devoted to the history and the inspirations sources of two operas, scenography of two productions in Prague and the comparison of the common and different directorial methods. The final section aim to reconstruct Yoshi Oida's directorial methods in Death in Venice and Idomeneo.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectYoshi Oidacs_CZ
dc.subjectIdomeneocs_CZ
dc.subjectSmrt v Benátkáchcs_CZ
dc.subjectoperacs_CZ
dc.subjectrežijní metodycs_CZ
dc.subjectYoshi Oidaen_US
dc.subjectIdomeneoen_US
dc.subjectDeath in Veniceen_US
dc.subjectoperaen_US
dc.subjectdirectorial methodsen_US
dc.titleRežijní postupy Yoshi Oidy v inscenacích Smrt v Benátkách a Ideomeneocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-13
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96034
dc.title.translatedDirectorials methods of Yoshi Oida in productions Death in Venice and Ideomeneoen_US
dc.contributor.refereeChristov, Petr
dc.identifier.aleph001386126
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá režijní tvorbou japonského herce, režiséra a pedagoga herectví Yoshi Oidy ve dvou inscenacích, které režíroval v Praze, Smrt v Benátkách ve Státní opeře Praha a Idomeneo ve Stavovském divadle. Jelikož doposud nevznikla žádná monografie o tomto umělci, jsou v první části práce a v příloze zařazeny životopisné údaje a umělecké počiny Yoshi Oidy. Druhá část se stručně zabývá historií japonského tradičního divadla a vlivy tradičních japonských divadelních forem na tvorbu Yoshi Oidy a jeho chápání divadla. Třetí část obsahuje historii oper a inspirační zdroje, analýzu scénografie obou pražských inscenací a srovnání společných a rozdílných režijních přístupů. Cílem práce je nastínit režijní postupy Yoshi Oidy ve Smrti v Benátkách a v Idomeneovi.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis deals with the directorial methods of Japanese actor, director and professor of acting Yoshi Oida in two productions which were performed in Prague, Death in Venice in Státní opera Praha and Idomeneo in Stavovské divadlo. The first part try to cover Yoshi Oida's professional life in chronological order, namely his theatrical performances. The second part is devoted to the short historical contexts of traditional Japanese theatre and the influences in Yoshi Oida's professional life. The third part is devoted to the history and the inspirations sources of two operas, scenography of two productions in Prague and the comparison of the common and different directorial methods. The final section aim to reconstruct Yoshi Oida's directorial methods in Death in Venice and Idomeneo.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV