Tadeusz Kantor a Divadlo smrti
Tadeusz Kantor and The Theatre of Death
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49972Identifikátory
SIS: 96033
Kolekce
- Kvalifikační práce [23751]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pšenička, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Divadelní věda
Katedra / ústav / klinika
Katedra divadelní vědy
Datum obhajoby
13. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Tadeusz Kantor - Divadlo smrti - Mrtvá třída - Wielopole, Wielopole - Cricot 2 - manekýn - ready-made - bioobjekt - polská avantgarda - antiiluzivní divadloKlíčová slova (anglicky)
Tadeusz Kantor - The Theatre od Death - The Dead Class - Wielopole, Wielopole - Cricot 2 - mannequin - ready-mady - boiobject - Polish avant-garde - anti-illusive theatreBakalářská práce se zabývá tvorbou polského avantgardního umělce Tadeusze Kantora. Zaměřuje se na poslední období jeho autorské divadelní tvorby (nazvané Divadlo smrti), konkrétně na inscenace Mrtvá třída a Wielopole, Wielopole. Práce by se dala rozdělit na tři tematické části. První část se snaží obsáhnout základní mezníky v historii tvorby Tadeusze Kantora, předchozí etapy divadla Cricot 2 a jeho nejvýznamnější inscenace. Tato část by měla sloužit k snadnějšímu pochopení inscenačních postupů v období Divadla smrti a také přiblížit problematiku, kterou se Kantor v průběhu své tvorby zabýval. Druhá část se zabývá již dvěma konkrétními inscenacemi z období Divadla smrti a snaží se o jejich zevrubnou analýzu. Dotýká se také otázky uchování divadelního představení prostřednictvím audiovizuálního záznamu. Třetí část práce je zaměřená na jednotlivé inscenační principy. Na základě jejich popisu se snaží postihnout cíl tvorby Tadeusze Kantora. Tím je vytvoření nového typu divadla, které se nespokojí s iluzivním inscenováním dramatického textu a předstíráním reality.
Bachelor thesis is concerned with production of Polish avantgard author Tadeusz Kantor. The work is focused on the last epoch of his theatre production as an author (the epoch is called The Theatre of Death), concretely on inscenation The Dead Class and Wielopole, Wielopole. Bachelor thesis could be divided into three thematic parts. First part tries to observe basic historical terminuses in Tadeusz Kantor's work, previous epochs of theatre Cricot 2 and the most important performances. This part should serve to easier understanding methods of staging procedures during the epoch of The Theatre of Death and it should also approximate the questions, which interested Kantor. Second part is concerned with two concrete productions of The Theatre of Death and tries to analysis them. It also touches the issue of preservation theatre work through audiovisual records. Third part is focused on individual staging procedures. Bachelor thesis tries to define the point of Kantor's work on the basis of staging procedures. The point of Kantor's work is to create new form of theatre which do not manage with illusive staging of drama and with pretending of reality.