Reliabilita hodnocení ve vybraných odborných předmětech
Reliability of evaluation in selected technical subjects
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49926Identifiers
Study Information System: 94831
Collections
- Kvalifikační práce [22120]
Author
Advisor
Referee
Kasíková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
7. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Hodnocení, školní hodnocení, specifika hodnocení, typy hodnocení, sebehodnocení, objektivita, subjektivita, validita, reliabilita, komunikace, kompetence, postoje, vědomosti, dovednosti, učení, spolupráce, písemná a elektronická komunikace, technika adminKeywords (English)
Evaluation, school evaluation, specifications of evaluation, types of evaluation, self-evaluation, objectivity, subjectivity, validity, reliability, communication, competences, attitudes, knowledge, skills, learning, cooperation, written and electronic coAnotace v českém jazyce V teoretické části bakalářské práce se zabývám definicemi školního hodnocení, pojetím hodnocení v současné době, typy hodnocení, vlastnostmi hodnocení, specifiky hodnocení v odborných školách, dále specifiky hodnocení ve vybraných odborných předmětech a reliabilitou hodnocení jako podmínkou objektivního hodnocení. V empirické části bylo mým cílem za pomoci empirické sondy zjistit úroveň reliability hodnocení vybrané úlohy v předmětu Obchodně právní korespondence, Písemné a ústní komunikace a Písemné a elektronické komunikace. Vyučujícím těchto předmětů na 3 středních odborných školách v Praze 1, 4 a 9 jsem úlohy pro žáky předložila k zadání a zhodnocení podle předem specifikovaných kritérií. Jedním z hodnotitelů byl učitel předmětu dané školy, druhým hodnotitelem jsem byla já. Reliabilita byla určena jako míra shody nezávislého hodnocení dvou hodnotitelů stejných prací žáků. V závěru práce reflektuji přínosy a nedostatky samotného výzkumu a hodnocení prací učitelem zmíněné školy a mnou, jako učitelkou a současně autorkou bakalářské práce. Dále se snažím navrhnout postup pro dodržování základních kritérií hodnocení v obchodních písemnostech.
v anglickém jazyce Annotation In the theoretical part of my bachelor thesis I deal with the definitions of school evaluation, conception of the current evaluation, types of evaluation, characteristics of evaluation, specifications of the secondary technical school evaluation, as well as the assessment in specialised subjects and reliability of the assessment as the condition of the objective evaluation. The empirical part deals with the level of reliability in the assessment of a set task in the subject - Commercial - Law Correspondence. The written and oral communication and written and electronic communication. The teachers of this subject, at three secondary technical schools in Prague 1, 4 and 9, were asked to give students a specific task and assess it according set criteria. One of the assessors was the teacher of the subject and I was the second one. The reliability was defined as the identity rate of the independent assessment of the same school tasks carried out by two assessors. In the summary I reflect the contribution and drawbacks of the research and the task assessment done by the other teachers and my own assessment. I try to suggest the steps for following the basic rules of criteria in business letters.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Hodnocení pedagogických pracovníků
Defence status: DEFENDEDSobotová, Věra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2023)Date of defense: 24. 5. 2023The topic of the diploma thesis is the evaluation of teaching staff. The aim of the thesis is to describe the evaluation tools used for evaluation of teaching staff in private primary and secondary schools in the Czech ... -
Evaluační nástroje pro hodnocení školního vzdělávacího programu v oblasti pedagogického procesu
Defence status: DEFENDEDTichá, Zdeňka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Date of defense: 20. 6. 2013Závěrečná práce se zabývá metodami a technikami, které slouží ke sběru a analýze dat užívaných v evaluačním procesu v oblasti školních vzdělávacích programů (ŠVP) v mateřské škole. Teoretická část vymezuje definice a ... -
Formy závěrečného hodnocení ve vzdělávacím programu Začít spolu
Defence status: DEFENDEDŠimáčková, Lenka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012)Date of defense: 18. 9. 2012Diplomová práce se zabývá problematikou závěrečného hodnocení ve vzdělávacím programu Začít spolu - konkrétně slovním hodnocením. Teoretická část nejprve popisuje program Začít spolu z pohledu implementace do českého ...