Hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků v konkrétní ZŠ
Evaluation and self-evaluation of educators at a specific primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/117549/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117549Identifikátory
SIS: 216096
Kolekce
- Kvalifikační práce [19273]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlov, Ivan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
4. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
případová studie, pedagogický pracovník, hodnocení a sebehodnocení, metody hodnocení, kritéria hodnoceníKlíčová slova (anglicky)
case study, educator, evaluation and self-evaluation, methods of evaluation, criteria of evaluationBakalářská práce se zabývá podrobným zkoumáním hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků na základní škole. Teoretická část popisuje cíle a význam hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků, základní metody, formy a kritéria hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků. Hovoří se zde o rozdělení metod hodnocení, základních i doprovodných metodách, mezi které patří Motivačně-hodnoticí pohovor, metoda MBO, 360ř zpětná vazba, Hodnoticí stupnice, Volný popis, Checklist aj. Pozornost je věnována i hospitacím. Empirická část popisuje cíle výzkumu, výzkumné otázky, metody získávání a zpracování dat atd. Empirická část je koncipována jako případová studie, jejímž cílem je popsat metody, formy a kritéria hodnocení a sebehodnocení pedagogických pracovníků na vybrané státní základní škole v Liberci a postihnout subjektivní vnímání ředitele školy i pedagogických pracovníků k hodnocení a sebehodnocení. Výzkum je realizován prostřednictvím rozhovoru s ředitelem školy, dotazníků pro pedagogické pracovníky a rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že je na zkoumané škole využívána především metoda hospitace a hodnoticích rozhovorů. Výsledky ukázaly, že s přibývající pedagogickou praxí se zvyšuje pozitivní vnímání hospitací pedagogy. Celkové vnímání hodnocení v...
This bachelor thesis deals with a detailed examination of the evaluation and self-evaluation of pedagogical workers at the primary school level. The theoretical part describes the aims and importance of evaluation and self-evaluation of pedagogical staff, basic methods, forms and criteria of evaluation and self-evaluation at school. It refers to the classification of evaluation methods. It describes basic and accompanying methods, which include: motivation-evaluation interview, MBO method, 360ř feedback, rating scale, free description, checklist or observations. The empirical part describes the objectives of the research. It specifies research questions, methods of data acquisition and processing, etc. The empirical part is conceived as a case study whose aim is to describe the methods, forms and criteria of evaluation and self- evaluation of pedagogical workers at specific school in Liberec, the Czech Republic. The research is based on interviews with the headmaster of the school, questionnaires for all teachers and also interviews with selected teachers of the school. The results of the research indicate that the preferred methods are observation and evaluation interviews at the school. It also reveals that the length of practice of teachers is of great importance to the sentiment towards...