Zobrazit minimální záznam

Piano Trio in Czech Chamber Music
dc.contributor.advisorTomášek, Jiří
dc.creatorPichlíková, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-08T15:07:05Z
dc.date.available2017-05-08T15:07:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49896
dc.description.abstractAutorský abstrakt Cílem této práce je zmapovat historii klavírního tria, komorního ansámblu, který od počátků svého vzniku žije ve stínu svého vyspělejšího druha - smyčcového kvarteta a snad v žádné literatuře mu ještě nebylo věnováno tolik pozornosti jako právě zmíněnému kvartetu. Dále podrobněji rozebrat a přiblížit čtenářům vznik a osudy nejvýznamnějšího takto koncipovaného souboru v Čechách a vypracovat přehled současných klavírních trií působících na české hudební scéně, blíže tyto soubory charakterizovat a nabídnout čtenářům informace o jejich složení, působení a koncertní činnosti. V první části bakalářské práce se zastavíme u prvních počátků komorní hudby, jejího vývoje a významu vůbec. Nahlédneme do historie tria, jež se stalo označením druhu komorní tvorby, která vývojově vychází z triové sonáty a je hlavním komorním druhem období baroka. Po éře triových sonát pro nejrůznější nástrojová obsazení se setkáváme s jeho dnešní podobou v období klasicismu, kdy se tento typ klavírního tria ustaluje zejména ve skladbách J. Haydna, W. A. Mozarta a L. v. Beethovena. Romantičtí představitelé pak využívají této formy pro vyjádření svých nejniternějších pocitů a dávají tak svým pojetím žánru nový rozměr. Vývojem přes tato období se dostaneme do 20. století, ve kterém i komorní hudba, stejně jako jakékoliv jiné...cs_CZ
dc.description.abstractAuthor's precis The aim of this thesis is to survey the history of piano trio, a chamber ensemble, which has since its very beginnings existed in the shadow of more famous string quartet. No works of literature seem to pay as much attention to the piano trios as to the string quartets. It is also appropriate to analyse the origin and history of the oldest ensemble of this type in Czech, to introduce a list of other contemporary piano trios in our country and give some additional information about them such as short biographies of their members, their history and their concert tours. The first part of this work deals with the origin of chamber music, its development and significance. We will describe a trio as a kind of chamber music composition which has developed from trio sonata and is one of the major types of baroque music. After this era of composing for various groups of three instruments, there comes the standardization of a classical piano trio constitution which has remained the same ever since. The most contributing to the process of its formation were the works of J. Haydn, W. A. Mozart and L. v. Beethoven. Romantic composers use this genre to express their innermost feelings and add to it an entirely new point of view. After this period we get to the 20th century, the time when all all kinds of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectklavírní triocs_CZ
dc.subjectkomorní hudbacs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectsoučasnostcs_CZ
dc.subjectpiano trioen_US
dc.subjectchamber musicen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectpresenten_US
dc.titleKlavírní trio v české komorní hudběcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-14
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId85040
dc.title.translatedPiano Trio in Czech Chamber Musicen_US
dc.contributor.refereePerglerová, Marka
dc.identifier.aleph001386565
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusic Oriented at Education - Musical Instrument Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineHudební výchova se zaměřením na vzdělávání - Hra na nástroj se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební výchova se zaměřením na vzdělávání - Hra na nástroj se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMusic Oriented at Education - Musical Instrument Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutorský abstrakt Cílem této práce je zmapovat historii klavírního tria, komorního ansámblu, který od počátků svého vzniku žije ve stínu svého vyspělejšího druha - smyčcového kvarteta a snad v žádné literatuře mu ještě nebylo věnováno tolik pozornosti jako právě zmíněnému kvartetu. Dále podrobněji rozebrat a přiblížit čtenářům vznik a osudy nejvýznamnějšího takto koncipovaného souboru v Čechách a vypracovat přehled současných klavírních trií působících na české hudební scéně, blíže tyto soubory charakterizovat a nabídnout čtenářům informace o jejich složení, působení a koncertní činnosti. V první části bakalářské práce se zastavíme u prvních počátků komorní hudby, jejího vývoje a významu vůbec. Nahlédneme do historie tria, jež se stalo označením druhu komorní tvorby, která vývojově vychází z triové sonáty a je hlavním komorním druhem období baroka. Po éře triových sonát pro nejrůznější nástrojová obsazení se setkáváme s jeho dnešní podobou v období klasicismu, kdy se tento typ klavírního tria ustaluje zejména ve skladbách J. Haydna, W. A. Mozarta a L. v. Beethovena. Romantičtí představitelé pak využívají této formy pro vyjádření svých nejniternějších pocitů a dávají tak svým pojetím žánru nový rozměr. Vývojem přes tato období se dostaneme do 20. století, ve kterém i komorní hudba, stejně jako jakékoliv jiné...cs_CZ
uk.abstract.enAuthor's precis The aim of this thesis is to survey the history of piano trio, a chamber ensemble, which has since its very beginnings existed in the shadow of more famous string quartet. No works of literature seem to pay as much attention to the piano trios as to the string quartets. It is also appropriate to analyse the origin and history of the oldest ensemble of this type in Czech, to introduce a list of other contemporary piano trios in our country and give some additional information about them such as short biographies of their members, their history and their concert tours. The first part of this work deals with the origin of chamber music, its development and significance. We will describe a trio as a kind of chamber music composition which has developed from trio sonata and is one of the major types of baroque music. After this era of composing for various groups of three instruments, there comes the standardization of a classical piano trio constitution which has remained the same ever since. The most contributing to the process of its formation were the works of J. Haydn, W. A. Mozart and L. v. Beethoven. Romantic composers use this genre to express their innermost feelings and add to it an entirely new point of view. After this period we get to the 20th century, the time when all all kinds of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990013865650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV