Zobrazit minimální záznam

Information on the environment
dc.contributor.advisorFranková, Martina
dc.creatorŠvecová, Klára
dc.date.accessioned2017-05-08T12:34:31Z
dc.date.available2017-05-08T12:34:31Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49266
dc.description.abstractJakkoli můžeme právo na informace o životním prostředí dnes chápat jako cosi automatického a v demokratické společnosti zcela přirozeného, je třeba si uvědomit, že v minulosti tomu tak zdaleka nebylo. Ruku v ruce s principem uzavřenosti státní správy neměla veřejnost prakticky žádnou možnost získat informace týkající se nejenom stavu životního prostředí, ale ani informace obecné týkající se prakticky čehokoli. Ostatně není se čemu divit, vždyť před rokem 1989 nebylo jak obecné právo na informace tak právo na informace o životním prostředí nijak zákonně natož ústavně upraveno. Nicméně demokratické změny odehrávající se po sametové revoluci s sebou přinesly i změny v oblasti práva na informace a toto právo bylo jak ve své obecné rovině - práva na informace, tak ve své speciální rovině - práva na informace o životním prostředí, zařazeno do právního předpisu nejvyšší právní síly, do Listiny základních práv a svobod, která se stala Usnesením předsednictva České národní rady č. 2/1993 Sb. součástí ústavního pořádku České republiky. Na základě ústavního zakotvení pak bylo právo na informace o životním prostředí upraveno také v rovině zákonné (zákon č. 123/1998 Sb.), díky které dnes může veřejnost toto své právo s většími či menšími obtížemi nerušeně vykonávat. I přes argumenty uvedené v diplomové práci...cs_CZ
dc.description.abstractAlthough these days, we can perceive the right for environmental information as something automated and quite natural in a democratic society, we must realize that it was far from it in the past. Hand in hand with the principle of secretiveness of state administration, the public had virtually no possibility to obtain information concerning not only the state of the environment but also general information concerning almost anything. It is not surprising after all because before 1989, neither the general right for information nor the right for environmental information were protected by law, less alone by the constitution. Nevertheless, the democratic changes which took place after the Velvet Revolution produced changes also in the field of the right for information and this right was, both generally - as a right for information, and specifically - as a right for environmental information, included in the legal regulation of the greatest legal force, the Charter of Fundamental Rights and Freedoms, which became a part of the constitutional order of the Czech Republic on the basis of the resolution of the Czech National Council presidium No. 2/1993 Coll. On the basis of its constitutional protection, the right for environmental information was provided for also by law (Act No. 123/1998 Coll.) and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectPrávo na informacecs_CZ
dc.subjectŽivotní prostředícs_CZ
dc.subjectAarhuská úmluvacs_CZ
dc.subjectZákon č. 123cs_CZ
dc.subject1998 Sbcs_CZ
dc.subjectSměrnice 2003cs_CZ
dc.subject4cs_CZ
dc.subjectEScs_CZ
dc.subjectRight to informationen_US
dc.subjectEnvironmenten_US
dc.subjectAarhus Conventionen_US
dc.subjectAct No. 123en_US
dc.subject1998 Collen_US
dc.subjectDirective 2003en_US
dc.subject4en_US
dc.subjectECen_US
dc.titleInformace o životním prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-12-13
dc.description.departmentDepartment of Environmental Lawen_US
dc.description.departmentKatedra práva životního prostředícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId63178
dc.title.translatedInformation on the environmenten_US
dc.contributor.refereeHumlíčková, Petra
dc.identifier.aleph001404695
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra práva životního prostředícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Environmental Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csJakkoli můžeme právo na informace o životním prostředí dnes chápat jako cosi automatického a v demokratické společnosti zcela přirozeného, je třeba si uvědomit, že v minulosti tomu tak zdaleka nebylo. Ruku v ruce s principem uzavřenosti státní správy neměla veřejnost prakticky žádnou možnost získat informace týkající se nejenom stavu životního prostředí, ale ani informace obecné týkající se prakticky čehokoli. Ostatně není se čemu divit, vždyť před rokem 1989 nebylo jak obecné právo na informace tak právo na informace o životním prostředí nijak zákonně natož ústavně upraveno. Nicméně demokratické změny odehrávající se po sametové revoluci s sebou přinesly i změny v oblasti práva na informace a toto právo bylo jak ve své obecné rovině - práva na informace, tak ve své speciální rovině - práva na informace o životním prostředí, zařazeno do právního předpisu nejvyšší právní síly, do Listiny základních práv a svobod, která se stala Usnesením předsednictva České národní rady č. 2/1993 Sb. součástí ústavního pořádku České republiky. Na základě ústavního zakotvení pak bylo právo na informace o životním prostředí upraveno také v rovině zákonné (zákon č. 123/1998 Sb.), díky které dnes může veřejnost toto své právo s většími či menšími obtížemi nerušeně vykonávat. I přes argumenty uvedené v diplomové práci...cs_CZ
uk.abstract.enAlthough these days, we can perceive the right for environmental information as something automated and quite natural in a democratic society, we must realize that it was far from it in the past. Hand in hand with the principle of secretiveness of state administration, the public had virtually no possibility to obtain information concerning not only the state of the environment but also general information concerning almost anything. It is not surprising after all because before 1989, neither the general right for information nor the right for environmental information were protected by law, less alone by the constitution. Nevertheless, the democratic changes which took place after the Velvet Revolution produced changes also in the field of the right for information and this right was, both generally - as a right for information, and specifically - as a right for environmental information, included in the legal regulation of the greatest legal force, the Charter of Fundamental Rights and Freedoms, which became a part of the constitutional order of the Czech Republic on the basis of the resolution of the Czech National Council presidium No. 2/1993 Coll. On the basis of its constitutional protection, the right for environmental information was provided for also by law (Act No. 123/1998 Coll.) and...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra práva životního prostředícs_CZ
dc.identifier.lisID990014046950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV