Show simple item record

Action Research: Assessing Organizational Culture of a University Department with Anticipation of Future Successful Changes.
dc.contributor.advisorHavrdová, Zuzana
dc.creatorČajko Eibichtová, Monika
dc.date.accessioned2020-08-21T19:43:30Z
dc.date.available2020-08-21T19:43:30Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49020
dc.description.abstractV teoretické části diplomové práce jsou představeny základní poznatky týkající konceptu organizační kultury, které jsou následně uvedeny do vztahu s managementem a vedením organizací. Zvláštní kapitola je potom zaměřena na vývoj zkoumání kultury ve vyšším a vysokém školství v zahraničí a na základní poznatky, které ze zahraničních studií v tomto kontextu vyplynuly. Speciální pozornost je věnována popisu výzkumného instrumentu OCAI Camerona a Quinna (2006). Jeho modifikovaná verze byla použita v empirické části této práce, kde je popsán akční výzkum věnující se zkoumání organizační kultury na jednom vysokoškolském pracovišti. Kromě kvantitativního (dotazníkového) přístupu tvoří součást výzkumu rovněž metody kvalitativní - pozorování, studium dokumentů a rozhovory. Výsledky zkoumání byly představeny vedení a zaměstnancům pracoviště jako podklad pro rozvojové změny. Klíčová slova Organizační kultura (OK); OK a vedení organizací; OK a její prvky; zkoumání OK ve vzdělávacích institucích; dotazník OCAIcs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of this diploma thesis introduces the concept of organizational culture and how it relates to management and leadership. A specific chapter is devoted to the evolution of organizational culture assessments at higher education institutions abroad. Particular attention is paid to the Cameron and Quinn's Organizational Culture Instrument (OCAI). Its modified version is subsequently used as one of the research methods in the practical section of the paper. The action research, presented in the empirical part, focuses on the organizational culture assessment at a University department, using both, the qualitative and quantitative approach. Results were presented to the management and employees of the department to be used for future organizational changes. Key words Organizational Culture (OC); OC and Leadership; OC Assessment at the Institutions of Higher Education; Organizational Culture Assessment Inventory (OCAI)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleAkční výzkum: Zkoumání organizační kultury jednoho univerzitního ústavu jako předpoklad pro zdárné implementace změn v budoucnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-10-19
dc.description.departmentKatedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId101121
dc.title.translatedAction Research: Assessing Organizational Culture of a University Department with Anticipation of Future Successful Changes.en_US
dc.contributor.refereeLukášová, Růžena
dc.identifier.aleph001395198
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV teoretické části diplomové práce jsou představeny základní poznatky týkající konceptu organizační kultury, které jsou následně uvedeny do vztahu s managementem a vedením organizací. Zvláštní kapitola je potom zaměřena na vývoj zkoumání kultury ve vyšším a vysokém školství v zahraničí a na základní poznatky, které ze zahraničních studií v tomto kontextu vyplynuly. Speciální pozornost je věnována popisu výzkumného instrumentu OCAI Camerona a Quinna (2006). Jeho modifikovaná verze byla použita v empirické části této práce, kde je popsán akční výzkum věnující se zkoumání organizační kultury na jednom vysokoškolském pracovišti. Kromě kvantitativního (dotazníkového) přístupu tvoří součást výzkumu rovněž metody kvalitativní - pozorování, studium dokumentů a rozhovory. Výsledky zkoumání byly představeny vedení a zaměstnancům pracoviště jako podklad pro rozvojové změny. Klíčová slova Organizační kultura (OK); OK a vedení organizací; OK a její prvky; zkoumání OK ve vzdělávacích institucích; dotazník OCAIcs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of this diploma thesis introduces the concept of organizational culture and how it relates to management and leadership. A specific chapter is devoted to the evolution of organizational culture assessments at higher education institutions abroad. Particular attention is paid to the Cameron and Quinn's Organizational Culture Instrument (OCAI). Its modified version is subsequently used as one of the research methods in the practical section of the paper. The action research, presented in the empirical part, focuses on the organizational culture assessment at a University department, using both, the qualitative and quantitative approach. Results were presented to the management and employees of the department to be used for future organizational changes. Key words Organizational Culture (OC); OC and Leadership; OC Assessment at the Institutions of Higher Education; Organizational Culture Assessment Inventory (OCAI)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV