Projevy šikany u dětí na 2. stupni ZŠ
Chicane Attacks onthe Second Degree of Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49002Identifikátory
SIS: 111107
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pekárková, Anna
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
26. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
šikana, kyberšikana, oběť, agresor, intervence, represe, prevenceKlíčová slova (anglicky)
chicane, cyberchicane, victim, aggressor,intervention, repression, preventionDiplomová práce Projevy šikany u dětí na druhém stupni ZŠ je soustředěna na šikanu, její formy, projevy a pozornost je věnována taktéž její novější formě - kyberšikaně. Snahou práce je podívat se na tento patologický jev více z pohledu oběti, zamýšlím se nad kořeny agresivity a šikany, významnou část práce věnuji agresorům a obětem šikany. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jakými způsoby se oběť vyrovnává s útoky agresora. Zjistit způsoby a zároveň i možnosti, které je možno použít při vyrovnávání se s následky šikany. Pomocí metody rozhovoru s odborníky - výchovní poradci na ZŠ a psycholog pedagogicko- psychologické poradny hledám odpovědi na svou empirickou otázku. Jako doprovodnou metodu výzkumu jsem využila kazuistiku. Závěr práce obsahuje celkový souhrn získaných poznatků, jež by se mohly využít v praxi při následné práci s oběťmi šikanování. KLÍČOVÁ SLOVA šikana, kyberšikana, oběť, agresor, intervence, represe, prevence
This dissertation called "The manifestation of chicane among children of the second grade of an elementary school" concetrates on chicane, its manifestation and an appearance of chicane and also reflects its newest form - a cyberchicane. The aspiration of my dissertation is to look at this pathological phenomenon more from the victim's point of view, I come to think of roots of aggressiveness and chicane as well as I pay attention to aggressors and victims of chicane. The aim of my dissertation is to find out ways the victim faces up to attacks of an aggressor and also to find out the effective ways and possibilities to help handling the chicane aftermath. Using a method of a dialog with specialists - pedagogical consultants working in elementary schools and pedagogical and counseling psychology experts - I seek answer to my empirical question. I use casuistry as a companion method. The final part of my dissertation includes a grand summary of acquired knowledge that could be used practically in a subsequent work with victims of chicane. KEYWORDS chicane, cyberchicane, victim, aggressor, intervention,repression, prevention