Show simple item record

Chicane Attacks onthe Second Degree of Primary Schools
dc.contributor.advisorVítečková, Michaela
dc.creatorLandová, Renata
dc.date.accessioned2017-05-08T11:34:00Z
dc.date.available2017-05-08T11:34:00Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49002
dc.description.abstractDiplomová práce Projevy šikany u dětí na druhém stupni ZŠ je soustředěna na šikanu, její formy, projevy a pozornost je věnována taktéž její novější formě - kyberšikaně. Snahou práce je podívat se na tento patologický jev více z pohledu oběti, zamýšlím se nad kořeny agresivity a šikany, významnou část práce věnuji agresorům a obětem šikany. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jakými způsoby se oběť vyrovnává s útoky agresora. Zjistit způsoby a zároveň i možnosti, které je možno použít při vyrovnávání se s následky šikany. Pomocí metody rozhovoru s odborníky - výchovní poradci na ZŠ a psycholog pedagogicko- psychologické poradny hledám odpovědi na svou empirickou otázku. Jako doprovodnou metodu výzkumu jsem využila kazuistiku. Závěr práce obsahuje celkový souhrn získaných poznatků, jež by se mohly využít v praxi při následné práci s oběťmi šikanování. KLÍČOVÁ SLOVA šikana, kyberšikana, oběť, agresor, intervence, represe, prevencecs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation called "The manifestation of chicane among children of the second grade of an elementary school" concetrates on chicane, its manifestation and an appearance of chicane and also reflects its newest form - a cyberchicane. The aspiration of my dissertation is to look at this pathological phenomenon more from the victim's point of view, I come to think of roots of aggressiveness and chicane as well as I pay attention to aggressors and victims of chicane. The aim of my dissertation is to find out ways the victim faces up to attacks of an aggressor and also to find out the effective ways and possibilities to help handling the chicane aftermath. Using a method of a dialog with specialists - pedagogical consultants working in elementary schools and pedagogical and counseling psychology experts - I seek answer to my empirical question. I use casuistry as a companion method. The final part of my dissertation includes a grand summary of acquired knowledge that could be used practically in a subsequent work with victims of chicane. KEYWORDS chicane, cyberchicane, victim, aggressor, intervention,repression, preventionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectoběťcs_CZ
dc.subjectagresorcs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectrepresecs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectchicaneen_US
dc.subjectcyberchicaneen_US
dc.subjectvictimen_US
dc.subjectaggressor,interventionen_US
dc.subjectrepressionen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.titleProjevy šikany u dětí na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-26
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111107
dc.title.translatedChicane Attacks onthe Second Degree of Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereePekárková, Anna
dc.identifier.aleph001395933
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Projevy šikany u dětí na druhém stupni ZŠ je soustředěna na šikanu, její formy, projevy a pozornost je věnována taktéž její novější formě - kyberšikaně. Snahou práce je podívat se na tento patologický jev více z pohledu oběti, zamýšlím se nad kořeny agresivity a šikany, významnou část práce věnuji agresorům a obětem šikany. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jakými způsoby se oběť vyrovnává s útoky agresora. Zjistit způsoby a zároveň i možnosti, které je možno použít při vyrovnávání se s následky šikany. Pomocí metody rozhovoru s odborníky - výchovní poradci na ZŠ a psycholog pedagogicko- psychologické poradny hledám odpovědi na svou empirickou otázku. Jako doprovodnou metodu výzkumu jsem využila kazuistiku. Závěr práce obsahuje celkový souhrn získaných poznatků, jež by se mohly využít v praxi při následné práci s oběťmi šikanování. KLÍČOVÁ SLOVA šikana, kyberšikana, oběť, agresor, intervence, represe, prevencecs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation called "The manifestation of chicane among children of the second grade of an elementary school" concetrates on chicane, its manifestation and an appearance of chicane and also reflects its newest form - a cyberchicane. The aspiration of my dissertation is to look at this pathological phenomenon more from the victim's point of view, I come to think of roots of aggressiveness and chicane as well as I pay attention to aggressors and victims of chicane. The aim of my dissertation is to find out ways the victim faces up to attacks of an aggressor and also to find out the effective ways and possibilities to help handling the chicane aftermath. Using a method of a dialog with specialists - pedagogical consultants working in elementary schools and pedagogical and counseling psychology experts - I seek answer to my empirical question. I use casuistry as a companion method. The final part of my dissertation includes a grand summary of acquired knowledge that could be used practically in a subsequent work with victims of chicane. KEYWORDS chicane, cyberchicane, victim, aggressor, intervention,repression, preventionen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV