Autoevaluace školy a proměna školních vzdělávacích programů
School Self-Evaluation and Transformation of School Education Programmes
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48807Identifiers
Study Information System: 96570
CU Caralogue: 990013904870106986
Collections
- Kvalifikační práce [23978]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
26. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Autoevaluace, kvalita vzdělání, legislativa, ředitel, školský management a vedení, školská reforma, školní vzdělávací programy, výsledky autoevaluačních činnostiKeywords (English)
Self-evaluation, quality of education, legislation, director, school management and leadership, educational reform, school educational programmes, the results of self-evaluation activitiesDiplomová práce "Autoevaluace školy a proměna školních vzdělávacích programů" se zabývá problematikou autoevaluace základních škol. Zaměřuje se především na práci s výsledky této činnosti, které mají sloužit k rozvoji školy, a na úpravy školních vzdělávacích programů. Výzkum se opírá o rozhovory s řediteli a učiteli ze základních škol v Praze a slouží ke zmapování současného stavu na těchto školách. Dále nabízí doporučení, čím je možné školám v jejich snažení ještě pomoci.
The thesis "School self-evaluation and transformation of school education programmes" deals with elementary school self-evaluation. It is primarily focused on analyzing outcomes of self-evaluation activities that are indtended to develop schools and adjust school education programmes. The research is based on interviews with directors and teachers from elementary schools in Prague and could be used as an overview of the current state of Czech schools. It also offers recommendations for improving schools.