Tělesná výchova v mateřské škole (metodické náměty pohybových činností s míčem)
Physical traing in nursery school (methodical suggestions of kinetic activities with balls)
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48586Identifiers
Study Information System: 111369
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Dvořáková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Mateřská škola, míčové hry, pohybové činnosti, předškolní věk, tělesná výchovaKeywords (English)
Gym, Fives, Kindergarten, Kinetic Activities, Nursery School, Physical Therapy, Preschool AgeZÁRUBOVÁ, J. Tělesná výchova v mateřské škole (Metodické náměty pohybových činností s míčem). Praha 2011. Diplomová práce. Karlova univerzita v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra tělesné výchovy. Vedoucí práce Mgr. Věra Svobodová. Diplomová práce je určena zejména učitelkám mateřských škol, ale i pro každého ze široké veřejnosti, který se zabývá mimoškolní zájmovou a sportovní činností dětí. Poskytuje obecné informace o vývojových a věkových zvláštnostech dětí předškolního věku, pojednává o zařazení tělesné výchovy do režimu mateřských škol a o vlivu tělesné výchovy na dětský organismus. Dále se diplomová práce zaměřuje na využití míče při tělesné výchově předškolních dětí a předkládá několik již ověřených metodických námětů pohybových činností s míči pro děti předškolního věku.
ZÁRUBOVÁ, J. Physical training in nursery school (Methodical suggestions of kinetic activities with balls). Prague 2011. M. A. Dissertation. Charles University in Prague. Faculty of Pedagogy. Thesis counselor Mgr. Věra Svobodová. This dissertation is meant especially for kindergartner, but also for everyone from the general public, who is concerned with extra-curricular leisure and sports activities of children. It provides general information about development and age peculiarities of preschool children, it discusses also about arrangement of physical training into the mode of nursery school and about influence of gym on the child's organism. The dissertation is further focused on usage of ball in physical training classes of preschool children and submittes a number of longer validated methodical suggestions of kinetic activities with balls for preschool children.