Role sociálního pracovníka na základní škole
Role of social worker at basic school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47922Identifikátory
SIS: 96997
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Malotová, Martina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
19. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
základní škola, školská reforma, školní sociální práce, náplň práce a kompetence školní sociální práce, dítě, rodina, komunita, učitel, výchovné problémyKlíčová slova (anglicky)
elementary school, school reform, school social work, child, family, community, teacher, educational problemsNázev práce: Role sociálního pracovníka na základní škole Jméno a příjmení diplomanta: Bc.Helena Valentová Studijní obor: Sociální politika a sociální práce Vedoucí práce: Doc. PhDr. Oldřich Matoušek, CSc. Oponent práce: Mgr. Martina Malotová Diplomová práce se zabývá problematikou role sociálního pracovníka na základní škole. Jde o souhrnnou charakteristiku této profese obsahující historii oboru, popis školní sociální práce v několika národních systémech národního vzdělávání (např. USA, Anglie, Finsko aj.), analýzu cílových skupin a obsahu náplně školní sociální práce, která je doplněná o příklady z praxe. V empirické části je cílem práce zjistit, zda se na pražských základních školách objevuje zájem o zavedení pozice školního sociálního pracovníka a důvody jeho příp. zavedení. Dalšími dílčími cíly je zmapovat situaci v oblasti řešení výchovných problémů na pražských základních školách, zjistit názory výzkumného vzorku na obsah činnosti profese školního sociálního pracovníka a jeho kompetence a také zmapovat, kolik pražských základních škol již má zavedenou pozici sociálního pracovníka. Respondenty výzkumného šetření byli ředitelé, výchovní poradci a metodici prevence. Vzhledem k rozsáhlému počtu oslovených respondentů byl zvolen dotazník jako metoda sběru dat. Zjištěné výsledky ukazují na...
Abtract Title: The role of social worker at an elementary school Name of student: Bc.Helena Valentova Department of study: Social Policy and Social Work Thesis supervisor: Doc. PhDr. Oldřich Matoušek, CSc. Opponent work: Martin Malotová The thesis is focused on the role of social worker at an elementary school. It is a comprehensive characterization of the profession including history, descriptions school of social work in several national systems of education (for example USA, England, Finland, etc.), analysis of target groups and content of school social work, which is supplemented by examples from practice. The empirical part of the work aims to determine whether the elementary schools in Praque are interested in introduction of position of school social worker and reasons of introduction. Other aims are to map the situation in solving educational problems at Prague's elementary schools, the views of the respondents to content of the activity school social worker and his authorization and also to map out how many of Prague's elementary schools have already established. The respondents were directors of the elementary schools, educational consultants and experts in prevention. Questionnaire was selected as a method of data collection because of extensive number of respondents was selected questionnaire....