Identifikace značky velkých sportovních událostí
Large sporting events' brand identification
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47518Identifiers
Study Information System: 120279
CU Caralogue: 990014450010106986
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Eger, Ludvík
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Kinanthropology
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 3. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbaleKeywords (English)
sports brand, brand personality, brand personality measurement, brand image, brand identity, Summer Olympic Games, FIFA World CupNázev: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
Title: Large sporting events' brand identification Objectives: The main objective of this work is to identify the brand personality of Summer Olympic Games and FIFA World Cup by means of marketing research. Methods: In connection with the primary data collection a method of written and electronic questioning was used. The brand personality identification of the above mentioned brands was performed based on the brand personality measurement method according to Geuens, Weijters and De Wulf (2009). For the obtained data interpretation their statistical analysis was performed. Results: Based on the research results, the brand personality of Summer Olympic Games can be described by the dimensions Responsibility, Activity and Simplicity and by characteristics stable, responsible, active, dynamic and simple. The brand personality of FIFA World Cup can be described only by the dimension Activity and by characteristics active, dynamic and innovative. Keywords: Sports brand, brand personality, brand personality measurement, brand image, brand identity, Summer Olympic Games, FIFA World Cup.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Proces založení a tvorby oděvní značky
Defence status: DEFENDEDŠvach, Martin (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Date of defense: 15. 6. 2015vii Abstrakt Bakalářská práce "Proces založení a řízení módní značky" pojednává o tom, jak založit a vytvořit oděvní značku, jak zpracovat její podnikatelský plán a jaké metody a techniky k tvorbě značky využít. Nejprve ... -
Brand Audit jako nástroj identifikace současné pozice značky na trhu na příkladu značky Alpine Pro
Defence status: NOT DEFENDEDRenčová, Michaela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Date of defense: 15. 6. 2015Bakalářská práce Brand Audit jako nástroj identifikace současné pozice značky na trhu na příkladu značky Alpine Pro se zabývá vyhodnocováním pozice značky na trhu v procesu strategického řízení značky. V první části ... -
Brand Audit jako nástroj identifikace současné pozice značky na trhu na příkladu značky Alpine Pro
Defence status: DEFENDEDRenčová, Michaela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Date of defense: 7. 9. 2015Bakalářská práce Brand Audit jako nástroj identifikace současné pozice značky na trhu na příkladu značky Alpine Pro se zabývá vyhodnocováním pozice značky na trhu v procesu strategického řízení značky. V první části ...