Identifikace značky velkých sportovních událostí
Large sporting events' brand identification
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47518Identifikátory
SIS: 120279
Kolekce
- Kvalifikační práce [8434]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štědroň, Bohumír
Eger, Ludvík
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Kinantropologie
Katedra / ústav / klinika
Kinantropologie
Datum obhajoby
7. 3. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbaleKlíčová slova (anglicky)
sports brand, brand personality, brand personality measurement, brand image, brand identity, Summer Olympic Games, FIFA World CupNázev: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
Title: Large sporting events' brand identification Objectives: The main objective of this work is to identify the brand personality of Summer Olympic Games and FIFA World Cup by means of marketing research. Methods: In connection with the primary data collection a method of written and electronic questioning was used. The brand personality identification of the above mentioned brands was performed based on the brand personality measurement method according to Geuens, Weijters and De Wulf (2009). For the obtained data interpretation their statistical analysis was performed. Results: Based on the research results, the brand personality of Summer Olympic Games can be described by the dimensions Responsibility, Activity and Simplicity and by characteristics stable, responsible, active, dynamic and simple. The brand personality of FIFA World Cup can be described only by the dimension Activity and by characteristics active, dynamic and innovative. Keywords: Sports brand, brand personality, brand personality measurement, brand image, brand identity, Summer Olympic Games, FIFA World Cup.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Proces založení a tvorby oděvní značky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠvach, Martin (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 15. 6. 2015vii Abstrakt Bakalářská práce "Proces založení a řízení módní značky" pojednává o tom, jak založit a vytvořit oděvní značku, jak zpracovat její podnikatelský plán a jaké metody a techniky k tvorbě značky využít. Nejprve ... -
Brand Audit jako nástroj identifikace současné pozice značky na trhu na příkladu značky Alpine Pro
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENORenčová, Michaela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 15. 6. 2015Bakalářská práce Brand Audit jako nástroj identifikace současné pozice značky na trhu na příkladu značky Alpine Pro se zabývá vyhodnocováním pozice značky na trhu v procesu strategického řízení značky. V první části ... -
Brand Audit jako nástroj identifikace současné pozice značky na trhu na příkladu značky Alpine Pro
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORenčová, Michaela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Datum obhajoby: 7. 9. 2015Bakalářská práce Brand Audit jako nástroj identifikace současné pozice značky na trhu na příkladu značky Alpine Pro se zabývá vyhodnocováním pozice značky na trhu v procesu strategického řízení značky. V první části ...