Zobrazit minimální záznam

Initial Reading Literacy and Key Competences
dc.contributor.advisorWildová, Radka
dc.creatorŠvrčková, Marie
dc.date.accessioned2020-11-26T17:32:17Z
dc.date.available2020-11-26T17:32:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47234
dc.description.abstractTITLE: Initial Reading Literacy and Key Competences AUTHOR: Mgr. Marie Švrčková DEPARTMENT: Department of Pedagogy of Primary Education SUPERVISOR: Doc., PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRACT: The doctoral thesis presents problematic issues connected to initial reading literacy of learners at early primary education along with theoretical basis of key competences problems. The work conception is divided into two parts, theoretical and empirical. The main objective of the work is to analyse the current state of initial reading instruction in terms of the development of initial reading literacy linked to the problems of competences, from selected points of view (pedagogical, methodological). The aim of the theoretical part is to present theoretical basis of the theme, and as regards contents, to specify and organize pedagogical terminology used in the concept of initial reading literacy and competences. The aim of the empirical part is to discover the level of initial reading literacy of learners in the first and second years of primary school and describe the state of selected factors (school and home contexts). The research of the presented field is of qualitative-quantitative character, description of the studied field where initial reading literacy is seen as a complex multi-component process with a few...en_US
dc.description.abstractNÁZEV PRÁCE: Počáteční čtenářská gramotnost a klíčové kompetence AUTOR: Mgr. Marie Švrčková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra primární pedagogiky ŠKOLITEL: Doc., PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Práce uvádí do problematiky počáteční čtenářské gramotnosti žáků na počátku primárního vzdělávání v kontinuitě s teoretickou základnou problematiky klíčových kompetencí. Koncepce práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část empirickou. Hlavní cílem práce je dle vybraných hledisek (pedagogického, didaktického) analyzovat soudobý stav výuky počátečního čtení jako rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti v návaznosti na problematiku kompetencí. Cílem teoretické části práce je uvést do teoretické základny řešeného tématu, obsahově vymezit a utřídit pedagogickou terminologii užívanou v souvislosti s pojmem počáteční čtenářská gramotnost a kompetence. Cílem empirické části je zjistit úroveň počáteční čtenářské gramotnosti žáků 1. a 2. ročníků základní školy a popsat stav vybraných faktorů (školního a domácího kontextu).Výzkum prezentované oblasti je kvalitativně-kvantitavního charakteru, deskripcí zkoumané oblasti, ve které je na počáteční čtenářskou gramotnost nahlíženo jako na složitý mnoho komponentový proces, ve kterém se prolíná několik rovin. Výzkumný vzorek byl výběrový, kde kritériem výběru byla metoda...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePočáteční čtenářská gramotnost a klíčové kompetencecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-02
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId93138
dc.title.translatedInitial Reading Literacy and Key Competencesen_US
dc.contributor.refereeKucharská, Anna
dc.contributor.refereeKocurová, Marie
dc.identifier.aleph001383794
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV PRÁCE: Počáteční čtenářská gramotnost a klíčové kompetence AUTOR: Mgr. Marie Švrčková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra primární pedagogiky ŠKOLITEL: Doc., PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Práce uvádí do problematiky počáteční čtenářské gramotnosti žáků na počátku primárního vzdělávání v kontinuitě s teoretickou základnou problematiky klíčových kompetencí. Koncepce práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část empirickou. Hlavní cílem práce je dle vybraných hledisek (pedagogického, didaktického) analyzovat soudobý stav výuky počátečního čtení jako rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti v návaznosti na problematiku kompetencí. Cílem teoretické části práce je uvést do teoretické základny řešeného tématu, obsahově vymezit a utřídit pedagogickou terminologii užívanou v souvislosti s pojmem počáteční čtenářská gramotnost a kompetence. Cílem empirické části je zjistit úroveň počáteční čtenářské gramotnosti žáků 1. a 2. ročníků základní školy a popsat stav vybraných faktorů (školního a domácího kontextu).Výzkum prezentované oblasti je kvalitativně-kvantitavního charakteru, deskripcí zkoumané oblasti, ve které je na počáteční čtenářskou gramotnost nahlíženo jako na složitý mnoho komponentový proces, ve kterém se prolíná několik rovin. Výzkumný vzorek byl výběrový, kde kritériem výběru byla metoda...cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Initial Reading Literacy and Key Competences AUTHOR: Mgr. Marie Švrčková DEPARTMENT: Department of Pedagogy of Primary Education SUPERVISOR: Doc., PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRACT: The doctoral thesis presents problematic issues connected to initial reading literacy of learners at early primary education along with theoretical basis of key competences problems. The work conception is divided into two parts, theoretical and empirical. The main objective of the work is to analyse the current state of initial reading instruction in terms of the development of initial reading literacy linked to the problems of competences, from selected points of view (pedagogical, methodological). The aim of the theoretical part is to present theoretical basis of the theme, and as regards contents, to specify and organize pedagogical terminology used in the concept of initial reading literacy and competences. The aim of the empirical part is to discover the level of initial reading literacy of learners in the first and second years of primary school and describe the state of selected factors (school and home contexts). The research of the presented field is of qualitative-quantitative character, description of the studied field where initial reading literacy is seen as a complex multi-component process with a few...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013837940106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV