Vývoj notace u studentů tlumočnictví na Ústavu translatologie
Note taking development instudents of interpreting at the Institute of Translation Studies
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47019Identifikátory
SIS: 89651
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sládková, Miroslava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Překladatelství a tlumočnictví - angličtina - Překladatelství a tlumočnictví - francouzština
Katedra / ústav / klinika
Ústav translatologie
Datum obhajoby
6. 2. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce se věnuje tlumočnické notaci pořizované při konsekutivním tlumočení. V teoretické části jsou představeny názorové školy, z nichž studium této problematiky vychází, a dále některé současné teoretické i metodologické příručky. V jejím závěru jsou položeny základní otázky a hypotézy pro experiment. Empirická část popisuje přípravu i samostatné provedení experimentů na dvou skupinách studentů Ústavu translatologie Filozofické fakulty Karlovy univerzity. Představuje a analyzuje získané výsledky, které jsou shrnuty a okomentovány v závěru práce. Klíčová slova: konsekutivní tlumočení, notace, notace číselných údajů, notace prostředků textové návaznosti, vývoj notace, konzistentní systém symbolů
The topic of this work covers note-taking in consecutive interpretation, in particular with respect to numbers and link words. The theoretical part looks at fundamental theoretical approaches of this topic, as well as some recently published theoretical and methodological studies. Its final part raises questions and hypotheses for the following experiment. The empirical part describes the preparation as well as the implementation of the experiment, which involved two groups of students from the Institute of Translation Studies at the Faculty of Arts of the Charles University. It presents and analyses the results obtained from the experiment. The conclusion provides summary of the results and some comments and recommendations. Key words: consecutive interpretation, note-taking, note-taking of numbers and link words, development of note-taking skills, consistent system of note-taking symbols