dc.contributor.advisor | Kuťáková, Eva | |
dc.creator | Jindrová, Olga | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T23:09:30Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T23:09:30Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/46854 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se snaží nejprve na základě interakce herec - hra - divák popsat vytváření divadelní iluze, následně definuje metadivadlo jako její porušení. Rozlišuje pojem metadivadla a divadla na divadle obecně, posléze konkretizuje Plautovo použití techniky metadivadla a dokumentuje ho na příkladech ze čtyř komedií: Amphitruo, Aulularia, Cistellaria a Pseudolus. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This master thesis aims to describe the creation of dramatic illusion based on the interaction of three elements: actor - play - spectator. It also seeks to define metatheatre as a defiance of the dramatic illusion. It distinguishes the notion of metatheatre from the one of play-within-play in general. Specific Plautus'use of the metatheatre technique follows with respective examples from four of his comedies: Amphitruo, Aulularia, Cistellaria and Pseudolus. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Plautus | cs_CZ |
dc.subject | metadivadlo | cs_CZ |
dc.subject | Amphitruo | cs_CZ |
dc.subject | Aulularia | cs_CZ |
dc.subject | Cistellaria | cs_CZ |
dc.subject | Pseudolus | cs_CZ |
dc.subject | divadelní iluze | cs_CZ |
dc.subject | Plautus | en_US |
dc.subject | metatheatre | en_US |
dc.subject | Amphitruo | en_US |
dc.subject | Aulularia | en_US |
dc.subject | Cistellaria | en_US |
dc.subject | Pseudolus | en_US |
dc.subject | dramatic illusion | en_US |
dc.title | Prvky metadivadla ve vybraných Plautových komediích (především Amphitruo, Aulularia, Cistellaria, Pseudolus | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-02-06 | |
dc.description.department | Institute for Greek and Latin Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav řeckých a latinských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 91400 | |
dc.title.translated | Elements of "Metatheatr" in selected Plautus' Comedies | en_US |
dc.contributor.referee | Bažil, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001450087 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Italian Studies - Latin Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Italština - Latina | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav řeckých a latinských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute for Greek and Latin Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Italština - Latina | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Italian Studies - Latin Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se snaží nejprve na základě interakce herec - hra - divák popsat vytváření divadelní iluze, následně definuje metadivadlo jako její porušení. Rozlišuje pojem metadivadla a divadla na divadle obecně, posléze konkretizuje Plautovo použití techniky metadivadla a dokumentuje ho na příkladech ze čtyř komedií: Amphitruo, Aulularia, Cistellaria a Pseudolus. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This master thesis aims to describe the creation of dramatic illusion based on the interaction of three elements: actor - play - spectator. It also seeks to define metatheatre as a defiance of the dramatic illusion. It distinguishes the notion of metatheatre from the one of play-within-play in general. Specific Plautus'use of the metatheatre technique follows with respective examples from four of his comedies: Amphitruo, Aulularia, Cistellaria and Pseudolus. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav řeckých a latinských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014500870106986 | |