Prvky metadivadla ve vybraných Plautových komediích (především Amphitruo, Aulularia, Cistellaria, Pseudolus
Elements of "Metatheatr" in selected Plautus' Comedies
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46854Identifikátory
SIS: 91400
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bažil, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Italština - Latina
Katedra / ústav / klinika
Ústav řeckých a latinských studií
Datum obhajoby
6. 2. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Plautus, metadivadlo, Amphitruo, Aulularia, Cistellaria, Pseudolus, divadelní iluzeKlíčová slova (anglicky)
Plautus, metatheatre, Amphitruo, Aulularia, Cistellaria, Pseudolus, dramatic illusionTato diplomová práce se snaží nejprve na základě interakce herec - hra - divák popsat vytváření divadelní iluze, následně definuje metadivadlo jako její porušení. Rozlišuje pojem metadivadla a divadla na divadle obecně, posléze konkretizuje Plautovo použití techniky metadivadla a dokumentuje ho na příkladech ze čtyř komedií: Amphitruo, Aulularia, Cistellaria a Pseudolus.
This master thesis aims to describe the creation of dramatic illusion based on the interaction of three elements: actor - play - spectator. It also seeks to define metatheatre as a defiance of the dramatic illusion. It distinguishes the notion of metatheatre from the one of play-within-play in general. Specific Plautus'use of the metatheatre technique follows with respective examples from four of his comedies: Amphitruo, Aulularia, Cistellaria and Pseudolus.