Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Comparative advertisement - the development of regulation in the Czech legal order
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46703Identifikátory
SIS: 94163
Kolekce
- Kvalifikační práce [13749]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Patěk, Daniel
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
24. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
srovnávací reklama, podmínky přípustnosti srovnávací reklamy, nekalá soutěžKlíčová slova (anglicky)
Comparative advertising, Conditions of admissibility of comparative advertising, Unfair competitionCílem mé diplomové práce je zejména analyzovat současnou právní úpravu srovnávací reklamy v České republice s ohledem na její úplnou úpravu v komunitárním právu a shrnout vývoj české právní úpravy nejen srovnávací reklamy, ale též nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy obecně, neboť až do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, a tato byla obvykle kvalifikována jako nekalosoutěžní jednání. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První dvě kapitoly práce se ve stručnosti zabývají obecnou charakteristikou pojmů hospodářská soutěž a nekalá soutěž. Třetí kapitola se věnuje reklamě obecně. Čtvrtá a pátá kapitola tvoří jádro práce. Jsou věnovány srovnávací reklamě jako takové a její právní úpravě v České republice. Ve čtvrté kapitole jsou v podkapitole 4.1 rozebrány varianty postojů právních řádů ke srovnávací reklamě, v podkapitole 4.2 jsou shrnuty jednotlivé druhy srovnávací reklamy. Podkapitola 4.3 se věnuje vývoji právní úpravy nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy. Byť do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, s pojmem srovnávací reklama v této době pracovala jak teorie tak zejména judikatura. Pátá kapitola se pak věnuje pozitivní úpravě srovnávací reklamy zejména v obchodním zákoníku a okrajově též v předpisech veřejnoprávních. Od přijetí tzv....
COMPARATIVE ADVERTISEMENT - THE DEVELOPMENT OF REGULATION IN THE CZECH LEGAL ORDER My thesis is aimed particularly to analyse the existing legal regulations on the comparative advertising in the Czech Republic with a view to its comprehensive treatment in the Community law and to summarize the history of the Czech laws not only of the comparative advertising evolution, but also an unfair competition or an unfair advertising in general, as the legislation governing the comparative advertising did not exist until 2001 and particularly the comparative advertising was usually qualified as an unfair competition. The work is divided into seven chapters. First two chapters briefly depict general characteristics of both the economic competition and an unfair competition terms and concepts. The third chapter is devoted to advertising in general. Chapters Four and Five form the core of the thesis. They are dedicated to the phenomenon of the comparative advertising and legislation prevailing in the Czech Republic. In Chapter Four, varying attitudes of different rules of law to comparative advertising are discussed in Section 4.1, and Section 4.2 summarizes the different types of comparative advertising. Section 4.3 is dedicated to the evolution of the legislation on unfair competition or an unfair...