Zobrazit minimální záznam

The start and development of educational system for minorities in the Česká Lípa region from 1919 to 1938
dc.contributor.advisorVáňová, Růžena
dc.creatorBurdová, Pavlína
dc.date.accessioned2017-03-27T12:28:00Z
dc.date.available2017-03-27T12:28:00Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4597
dc.description.abstractDiplomová práce - Vznik a vývoj menšinového školství na okrese Česká Lípa v letech 1919-1938 - je zaměřena historicky, metodou zkoumání bylo studium historických materiálů a jejich setřídění, srovnání, zkompletování. Práce zabývá se procesem vzniku českého menšinového školství v regionu, kde před rokem 1919 nebyla ani jedna česká škola. Práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. První se zabývá historií celého okresu i školství před vznikem Československé republiky, hospodářským a národnostním vývojem a situací těsně před rokem 1918. Druhá kapitola je věnována vzniku a vývoji českých státních škol, jak v širší rovině zákonného, finančního a personálního zajištění, tak v rovině konkrétních údajů o jednotlivých školách na okrese, o kterých existují záznamy. V závěru kapitoly se podrobněji věnuji hospodářské stránce činnosti škol a také zániku škol v roce 1938. Třetí kapitola je věnována učitelům a jejich žákům, národnostnímu složení v českých státních školách, osnovám a vyučovacím předmětům, agendě škol vztahující se k vyučovacímu procesu. Čtvrtá kapitola je tvořena zajímavými školními akcemi a mimořádnými situacemi, které se objevují ve velké části materiálů, spoluprácí školy a české menšiny v jednotlivých místech. Pátou kapitolu věnuji učitelům, kteří mě zaujali svou prací či lidským osudem. Celá...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVznik a vývoj menšinového školství na okrese Česká Lípa v letech 1919-1938cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-30
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId26843
dc.title.translatedThe start and development of educational system for minorities in the Česká Lípa region from 1919 to 1938en_US
dc.contributor.refereeKremličková, Marta
dc.identifier.aleph000780272
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce - Vznik a vývoj menšinového školství na okrese Česká Lípa v letech 1919-1938 - je zaměřena historicky, metodou zkoumání bylo studium historických materiálů a jejich setřídění, srovnání, zkompletování. Práce zabývá se procesem vzniku českého menšinového školství v regionu, kde před rokem 1919 nebyla ani jedna česká škola. Práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. První se zabývá historií celého okresu i školství před vznikem Československé republiky, hospodářským a národnostním vývojem a situací těsně před rokem 1918. Druhá kapitola je věnována vzniku a vývoji českých státních škol, jak v širší rovině zákonného, finančního a personálního zajištění, tak v rovině konkrétních údajů o jednotlivých školách na okrese, o kterých existují záznamy. V závěru kapitoly se podrobněji věnuji hospodářské stránce činnosti škol a také zániku škol v roce 1938. Třetí kapitola je věnována učitelům a jejich žákům, národnostnímu složení v českých státních školách, osnovám a vyučovacím předmětům, agendě škol vztahující se k vyučovacímu procesu. Čtvrtá kapitola je tvořena zajímavými školními akcemi a mimořádnými situacemi, které se objevují ve velké části materiálů, spoluprácí školy a české menšiny v jednotlivých místech. Pátou kapitolu věnuji učitelům, kteří mě zaujali svou prací či lidským osudem. Celá...cs_CZ
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990007802720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV