Průzkum fremní kultury ve společnosti CODI Art & Production Agency, s.r.o.
Corporate culture survey in the CODI Art & Production Agency, Ltd.
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45948Identifiers
Study Information System: 107694
Collections
- Kvalifikační práce [20640]
Author
Advisor
Referee
Reichel, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
20. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
podniková kultura, podniková identita, prvky podnikové kutury, motivaceKeywords (English)
corporate culture, corporate identity, elements of corporate culture, motivationTato bakalářská práce se zabývá problematikou firemní kultury v konkrétní firmě. Práce je zaměřena na diagnostiku a popis její firemní kulturu. Na toto téma byla napsána řada publikací, které jsou použity při formulaci teoretických východisek o této problematice. V teoretické části je popsána nejen firemní kulturu a také se zaměřuje se na její vazbu s řádným fungováním pracovní organizace v dynamicky proměnném tržním prostředí. Hlavní nástroje použité pro analýzu firemní kultury představuje kvalitativní a kvantitativní průzkum. Na základě získaných informací je identifikován současný stav kultury v pracovní organizaci i formulována opatření pro nápravu nedostatků. Klíčová slova Firemní kultura, charakteristika a struktura firemní kultury, typy firemních kultur, silná a slabá firemní kultura, organizace, podnikatelské prostředí, zaměstnanci, kvalitativní průzkum, kvantitativní průzkum
This bachelor thesis focuses on the issue of the company culture in a specific company. In this bachelor thesis is focus putt on description and classification of company culture. This topic is discussed in numerous books which are used in order to establish the theoretical basis of the thesis. The theoretical part describes company culture and also is concentrates on its relationship with a proper functioning of the working organization in a dynamically variable market environment. Quantitative analysis and qualitative research constitute the main instruments for the analysis of the company culture. On the basis of the accumulated data, is managed to identify the current condition of the company culture in the working organization, and to circumscribe the measures to amend the deficiency. Keywords Company culture, characteristics and structure of the company culture, types of company cultures, strong and weak company culture, organization, business environment, employees, qualitative research, quantitative research