Zobrazit minimální záznam

Use and effectiveness of activation methods in chemistry education
dc.contributor.advisorŠulcová, Renata
dc.creatorPražienka, Miroslav
dc.date.accessioned2017-05-07T19:24:13Z
dc.date.available2017-05-07T19:24:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45908
dc.description.abstractUNIVERZITA KARLOVA v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Využívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávání Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Provedený pedagogický průzkum reflektuje požadavky moderní pedagogiky a didaktiky - učitel by měl mít nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V současné přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače, moderní elektronika (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "příjemcem". Pro účely mé diplomové práce byla proto vytvořena široká škála didaktických pomůcek (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Před a po výuce jim byl zadán test znalostí a schopností, který byl poté vyhodnocen. Rovněž byli otestováni žáci z jiné základní školy a výsledky byly porovnány. Na počátku průzkumu byly stanoveny dvě hypotézy (znalosti a dovednosti žáků klesají postupně s narůstajícím časem od vyučovaného tématu a po delší době od probraného tématu budou mít žáci lepší výsledky při použití aktivizačních...cs_CZ
dc.description.abstractCHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Use and effectiveness of activation methods in chemistry education Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Executed pedagogical survey reflects the requirements of modern pedagogy and didactics - the teacher should have a new approach to teaching, both from a technical standpoint, both in the methods. At present, preparation of future teachers, but also in lifelong adult education teachers, computers are preferred, modern electronics (and everything associated with them) and such methods, where the pupil is actively involved in teaching and not just a passive "recipient". For the purposes of my thesis was, therefore, a wide range of teaching aids (PowerPoint presentations, worksheets, educational teaching games, demonstration experiments, tests, including methodologies and manuals), through which pupils were taught. Before and after instruction was given them knowledge and skills test, which was then evaluated. They were also sampled pupils from other primary schools and the results were compared. At the beginning of the survey were established two hypotheses (knowledge and skills gradually decreases with increasing time from the subject and taught for a...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectefektivita vzdělávánícs_CZ
dc.subjectaktivizační metodycs_CZ
dc.subjectsacharidycs_CZ
dc.subjectkyslíkaté kyselinycs_CZ
dc.subjecteffectiveness of educationen_US
dc.subjectactivation methodsen_US
dc.subjectsaccharidesen_US
dc.subjectoxygen acidsen_US
dc.titleVyužívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-05
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId92933
dc.title.translatedUse and effectiveness of activation methods in chemistry educationen_US
dc.contributor.refereeTeplá, Milada
dc.identifier.aleph001481543
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csUNIVERZITA KARLOVA v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Využívání a efektivita aktivizačních metod v chemickém vzdělávání Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Provedený pedagogický průzkum reflektuje požadavky moderní pedagogiky a didaktiky - učitel by měl mít nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V současné přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače, moderní elektronika (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "příjemcem". Pro účely mé diplomové práce byla proto vytvořena široká škála didaktických pomůcek (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Před a po výuce jim byl zadán test znalostí a schopností, který byl poté vyhodnocen. Rovněž byli otestováni žáci z jiné základní školy a výsledky byly porovnány. Na počátku průzkumu byly stanoveny dvě hypotézy (znalosti a dovednosti žáků klesají postupně s narůstajícím časem od vyučovaného tématu a po delší době od probraného tématu budou mít žáci lepší výsledky při použití aktivizačních...cs_CZ
uk.abstract.enCHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Use and effectiveness of activation methods in chemistry education Bc. Miroslav Pražienka mprazienka@seznam.cz Executed pedagogical survey reflects the requirements of modern pedagogy and didactics - the teacher should have a new approach to teaching, both from a technical standpoint, both in the methods. At present, preparation of future teachers, but also in lifelong adult education teachers, computers are preferred, modern electronics (and everything associated with them) and such methods, where the pupil is actively involved in teaching and not just a passive "recipient". For the purposes of my thesis was, therefore, a wide range of teaching aids (PowerPoint presentations, worksheets, educational teaching games, demonstration experiments, tests, including methodologies and manuals), through which pupils were taught. Before and after instruction was given them knowledge and skills test, which was then evaluated. They were also sampled pupils from other primary schools and the results were compared. At the beginning of the survey were established two hypotheses (knowledge and skills gradually decreases with increasing time from the subject and taught for a...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014815430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV