Kultura mezinárodních firem působících v České republice
Corporate culture of international enterprises in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45617Identifikátory
SIS: 106417
Katalog UK: 990014851450106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Eger, Ludvík
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
20. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
firemní kultura, národní kultura, střet firemních kultur, řešení konfliktů kultur, mezinárodní firmyKlíčová slova (anglicky)
corporate culture,national culture, clash of corporate cultures, cultural clash solution, international enterprisesTato bakalářská práce se věnuje poměrně složité problematice kultury organizace, národní kultury a jejich vzájemnému vlivu na sebe. Pojmům národní kultura i kultura organizace je na první pohled v literatuře věnován poměrně značný prostor, bohužel však chybí ucelený pohled na danou problematiku a současná studentům dostupná literatura rovněž nedává jednoznačnou odpověď na otázku, do jaké míry se projevuje vliv národní kultury na kulturu organizace. Tato práce se tedy snaží na základě sumarizace dostupné literatury přinést ucelený pohled na danou problematiku a tyto výsledky porovnat se šetřením ve třech konkrétních organizacích a ukázat tedy, do jaké míry se v těchto organizacích skutečně projevuje vliv zahraniční mateřské organizace na kulturu organizace české pobočky. Klíčová slova: kultura, národní kultura, kultura organizace, česká národní kultura, německá národní kultura, francouzská národní kultura, národní kultura USA.
This bachelor thesis focuses on the relatively difficult issue of organizational culture, national culture and the effect they have to each other. It seems there is very extensive space for this theme in literature for the first sight, but the fact is that comprehensive view of it is missing. It is not easy for students to find out the rate effect of the national culture on the organizational culture in actual available literature. This thesis propound to give comprehensive view of this issue. It compares the results of literature review and three case studies in the concrete organizations. It should shown a rate effect that foregin parent enterprises have on the Czech branches in the sense of organizational culture. Key words: culture, national culture, organizational culture, Czech national culture, German national culture, French national culture, national culture of the USA.
