Innovation in small and medium enterprises
Inovace v malém a středním podnikání
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45566Identifiers
Study Information System: 110623
Collections
- Kvalifikační práce [17877]
Author
Advisor
Referee
Hausenblas, Václav
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
18. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
MSP, inovace, podnikání, malé a střední podnikáníKeywords (English)
SME, innovation, entrepreneurship, small and medium enterpriseTato práce poskytuje vhled do faktorů ovlivňujících inovační aktivitu malých a středních podniků (MSP) v České republice. Její klíčovou součástí je analýza provedeného dotazníkového šetření mezi více než tisícem českých MSP. Pomocí modelu inovací jsou identifikovány hlavní faktory, které je ovlivňují. Vlastní výzkum a vývoj je vyhodnocen jako hlavní zdroj inovací. Mezi další důležité faktory ovlivňující inovace patří investice do technologií, zlepšování kvality produktů a služeb nebo přítomnost na zahraničních trzích. Bariéry inovacím a negativní vnější vlivy, tak jak je vnímají firmy, nepředstavují dle závěrů modelu skutečné překážky inovačním aktivitám. Klíčová slova: MSP, inovace, podnikání, malé a střední podnikání E-mail autora: marek.ehrenberger@gmail.com E-mail konzultanta: strielkowski@fsv.cuni.cz
This thesis provides insight into factors that influence the innovation activity of small and medium enterprises (SMEs) in the Czech Republic. Its key part analyzes a survey conducted among over eleven hundred Czech SMEs. A model of determinants of innovations is constructed and estimated. Own R&D is identified as a key driver of innovations for the firms. Other important factors include investment into technology, improvement of quality of a product or service or presence on foreign markets. Barriers to innovations and external factors with negative impact as perceived by the firms do not prove to constitute a real inhibitor of innovative activities. Keywords: SME, innovation, entrepreneurship, small and medium enterprise Author's e-mail: marek.ehrenberger@gmail.com Supervisor's e-mail: strielkowski@fsv.cuni.cz