Show simple item record

Inovace v malém a středním podnikání
dc.contributor.advisorStrielkowski, Wadim
dc.creatorEhrenberger, Marek
dc.date.accessioned2017-05-07T18:02:31Z
dc.date.available2017-05-07T18:02:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45566
dc.description.abstractTato práce poskytuje vhled do faktorů ovlivňujících inovační aktivitu malých a středních podniků (MSP) v České republice. Její klíčovou součástí je analýza provedeného dotazníkového šetření mezi více než tisícem českých MSP. Pomocí modelu inovací jsou identifikovány hlavní faktory, které je ovlivňují. Vlastní výzkum a vývoj je vyhodnocen jako hlavní zdroj inovací. Mezi další důležité faktory ovlivňující inovace patří investice do technologií, zlepšování kvality produktů a služeb nebo přítomnost na zahraničních trzích. Bariéry inovacím a negativní vnější vlivy, tak jak je vnímají firmy, nepředstavují dle závěrů modelu skutečné překážky inovačním aktivitám. Klíčová slova: MSP, inovace, podnikání, malé a střední podnikání E-mail autora: marek.ehrenberger@gmail.com E-mail konzultanta: strielkowski@fsv.cuni.czcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis provides insight into factors that influence the innovation activity of small and medium enterprises (SMEs) in the Czech Republic. Its key part analyzes a survey conducted among over eleven hundred Czech SMEs. A model of determinants of innovations is constructed and estimated. Own R&D is identified as a key driver of innovations for the firms. Other important factors include investment into technology, improvement of quality of a product or service or presence on foreign markets. Barriers to innovations and external factors with negative impact as perceived by the firms do not prove to constitute a real inhibitor of innovative activities. Keywords: SME, innovation, entrepreneurship, small and medium enterprise Author's e-mail: marek.ehrenberger@gmail.com Supervisor's e-mail: strielkowski@fsv.cuni.czen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMSPcs_CZ
dc.subjectinovacecs_CZ
dc.subjectpodnikánícs_CZ
dc.subjectmalé a střední podnikánícs_CZ
dc.subjectSMEen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectentrepreneurshipen_US
dc.subjectsmall and medium enterpriseen_US
dc.titleInnovation in small and medium enterprisesen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId110623
dc.title.translatedInovace v malém a středním podnikánícs_CZ
dc.contributor.refereeHausenblas, Václav
dc.identifier.aleph001479801
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce poskytuje vhled do faktorů ovlivňujících inovační aktivitu malých a středních podniků (MSP) v České republice. Její klíčovou součástí je analýza provedeného dotazníkového šetření mezi více než tisícem českých MSP. Pomocí modelu inovací jsou identifikovány hlavní faktory, které je ovlivňují. Vlastní výzkum a vývoj je vyhodnocen jako hlavní zdroj inovací. Mezi další důležité faktory ovlivňující inovace patří investice do technologií, zlepšování kvality produktů a služeb nebo přítomnost na zahraničních trzích. Bariéry inovacím a negativní vnější vlivy, tak jak je vnímají firmy, nepředstavují dle závěrů modelu skutečné překážky inovačním aktivitám. Klíčová slova: MSP, inovace, podnikání, malé a střední podnikání E-mail autora: marek.ehrenberger@gmail.com E-mail konzultanta: strielkowski@fsv.cuni.czcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis provides insight into factors that influence the innovation activity of small and medium enterprises (SMEs) in the Czech Republic. Its key part analyzes a survey conducted among over eleven hundred Czech SMEs. A model of determinants of innovations is constructed and estimated. Own R&D is identified as a key driver of innovations for the firms. Other important factors include investment into technology, improvement of quality of a product or service or presence on foreign markets. Barriers to innovations and external factors with negative impact as perceived by the firms do not prove to constitute a real inhibitor of innovative activities. Keywords: SME, innovation, entrepreneurship, small and medium enterprise Author's e-mail: marek.ehrenberger@gmail.com Supervisor's e-mail: strielkowski@fsv.cuni.czen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014798010106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV