Zobrazit minimální záznam

TV competitions for youth development and transformation in the Czech republic (1992-2010) example of Bludiště competiotion
dc.contributor.advisorMacků, Lucie
dc.creatorRosenfeldová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-07T17:47:59Z
dc.date.available2017-05-07T17:47:59Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45507
dc.description.abstractBakalářská práce "Vývoj a proměny soutěžních televizních pořadů pro děti v ČR (1992 - 2010) na příkladu Bludiště" mapuje oblast dětských televizních soutěží vysílaných Českou televizí v letech 1992 - 2010. Teoretická část zahrnuje některé poznatky týkající se vztahu dětí a televize a zabývá se vymezením žánru televizních soutěží. Ve výzkumné části je jeden z pořadů, soutěž Bludiště, podroben výzkumu na základě smíšeného modelu, jehož cílem je zjistit, do jaké míry se uvedená soutěž za dobu své existence (1997 - 2012) proměnila. Kvantitativní obsahová analýza zde zjišťuje především význam jednotlivých částí pořadu s důrazem na poměr vědomostní a zábavné složky, kvalitativní analýza se pokouší odhalit další proměny soutěže. Po analýze pořadu Bludiště je zhodnocena nabídka televizních soutěží celkově. V popředí stojí opět poměr vědomostí a zábavy v rámci těchto pořadů, jakož i hodnoty a sdělení, které jsou prostřednictvím soutěží dětem předávány. V závěru jsou vyvozená zjištění konfrontována s názory samotných dětí. Výsledky dotazníkového průzkumu realizovaného na základních školách a víceletých gymnáziích naznačují, do jaké míry odpovídá nabídka soutěžních pořadů České televize (s důrazem na soutěž Bludiště) jejich požadavkům a nárokům.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis "TV competitions for children development and transformation in the Czech republic (1992 - 2010): example of Bludiště competition" surveys game/quiz shows for children aired by Czech television from 1992 to 2010. The theoretical part includes some aspects of the children and television relation and deals with game/quiz show genre and its characteristics. In the analytical part, one of the programmes, Bludiště competition, is the subject of the analysis, which aim is to find out how this competitition has changed within almost sixteen years of its existence. Quantitative analysis investigates primarily the importance of particular segments of the programme with focus on knowledge and entertainment part, qualitative analysis covers another changes of competition. After that game/quiz shows for children broadcasted by Czech television as a whole are examined. Again, knowledge and entertainment ratio within this programmes constitute the main object of interest, attention is dedicated also to values and messages communicated to children via this competitions. In the final part main findings are compared with the children point of view represented by results of research realized in six schools within the Czech republic. These results indicate how existing game/quiz shows dedicated to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDětics_CZ
dc.subjecttelevizní soutěžecs_CZ
dc.subjectBludištěcs_CZ
dc.subjectČeská televizecs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectgame showsen_US
dc.subjectquiz showsen_US
dc.subjectBludištěen_US
dc.subjectCzech televisionen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectqualitative analysisen_US
dc.titleVývoj a proměny soutěžních televizních pořadů pro děti v ČR (1992-2010) na příkladu Bludištěcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-20
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId97785
dc.title.translatedTV competitions for youth development and transformation in the Czech republic (1992-2010) example of Bludiště competiotionen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001480704
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Vývoj a proměny soutěžních televizních pořadů pro děti v ČR (1992 - 2010) na příkladu Bludiště" mapuje oblast dětských televizních soutěží vysílaných Českou televizí v letech 1992 - 2010. Teoretická část zahrnuje některé poznatky týkající se vztahu dětí a televize a zabývá se vymezením žánru televizních soutěží. Ve výzkumné části je jeden z pořadů, soutěž Bludiště, podroben výzkumu na základě smíšeného modelu, jehož cílem je zjistit, do jaké míry se uvedená soutěž za dobu své existence (1997 - 2012) proměnila. Kvantitativní obsahová analýza zde zjišťuje především význam jednotlivých částí pořadu s důrazem na poměr vědomostní a zábavné složky, kvalitativní analýza se pokouší odhalit další proměny soutěže. Po analýze pořadu Bludiště je zhodnocena nabídka televizních soutěží celkově. V popředí stojí opět poměr vědomostí a zábavy v rámci těchto pořadů, jakož i hodnoty a sdělení, které jsou prostřednictvím soutěží dětem předávány. V závěru jsou vyvozená zjištění konfrontována s názory samotných dětí. Výsledky dotazníkového průzkumu realizovaného na základních školách a víceletých gymnáziích naznačují, do jaké míry odpovídá nabídka soutěžních pořadů České televize (s důrazem na soutěž Bludiště) jejich požadavkům a nárokům.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis "TV competitions for children development and transformation in the Czech republic (1992 - 2010): example of Bludiště competition" surveys game/quiz shows for children aired by Czech television from 1992 to 2010. The theoretical part includes some aspects of the children and television relation and deals with game/quiz show genre and its characteristics. In the analytical part, one of the programmes, Bludiště competition, is the subject of the analysis, which aim is to find out how this competitition has changed within almost sixteen years of its existence. Quantitative analysis investigates primarily the importance of particular segments of the programme with focus on knowledge and entertainment part, qualitative analysis covers another changes of competition. After that game/quiz shows for children broadcasted by Czech television as a whole are examined. Again, knowledge and entertainment ratio within this programmes constitute the main object of interest, attention is dedicated also to values and messages communicated to children via this competitions. In the final part main findings are compared with the children point of view represented by results of research realized in six schools within the Czech republic. These results indicate how existing game/quiz shows dedicated to...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014807040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV