Vývoj a proměny soutěžních televizních pořadů pro děti v ČR (1992-2010) na příkladu Bludiště
TV competitions for youth development and transformation in the Czech republic (1992-2010) example of Bludiště competiotion
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45507Identifikátory
SIS: 97785
Katalog UK: 990014807040106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Děti, televizní soutěže, Bludiště, Česká televize, kvantitativní obsahová analýza, kvalitativní analýzaKlíčová slova (anglicky)
Children, game shows, quiz shows, Bludiště, Czech television, quantitative content analysis, qualitative analysisBakalářská práce "Vývoj a proměny soutěžních televizních pořadů pro děti v ČR (1992 - 2010) na příkladu Bludiště" mapuje oblast dětských televizních soutěží vysílaných Českou televizí v letech 1992 - 2010. Teoretická část zahrnuje některé poznatky týkající se vztahu dětí a televize a zabývá se vymezením žánru televizních soutěží. Ve výzkumné části je jeden z pořadů, soutěž Bludiště, podroben výzkumu na základě smíšeného modelu, jehož cílem je zjistit, do jaké míry se uvedená soutěž za dobu své existence (1997 - 2012) proměnila. Kvantitativní obsahová analýza zde zjišťuje především význam jednotlivých částí pořadu s důrazem na poměr vědomostní a zábavné složky, kvalitativní analýza se pokouší odhalit další proměny soutěže. Po analýze pořadu Bludiště je zhodnocena nabídka televizních soutěží celkově. V popředí stojí opět poměr vědomostí a zábavy v rámci těchto pořadů, jakož i hodnoty a sdělení, které jsou prostřednictvím soutěží dětem předávány. V závěru jsou vyvozená zjištění konfrontována s názory samotných dětí. Výsledky dotazníkového průzkumu realizovaného na základních školách a víceletých gymnáziích naznačují, do jaké míry odpovídá nabídka soutěžních pořadů České televize (s důrazem na soutěž Bludiště) jejich požadavkům a nárokům.
The bachelor thesis "TV competitions for children development and transformation in the Czech republic (1992 - 2010): example of Bludiště competition" surveys game/quiz shows for children aired by Czech television from 1992 to 2010. The theoretical part includes some aspects of the children and television relation and deals with game/quiz show genre and its characteristics. In the analytical part, one of the programmes, Bludiště competition, is the subject of the analysis, which aim is to find out how this competitition has changed within almost sixteen years of its existence. Quantitative analysis investigates primarily the importance of particular segments of the programme with focus on knowledge and entertainment part, qualitative analysis covers another changes of competition. After that game/quiz shows for children broadcasted by Czech television as a whole are examined. Again, knowledge and entertainment ratio within this programmes constitute the main object of interest, attention is dedicated also to values and messages communicated to children via this competitions. In the final part main findings are compared with the children point of view represented by results of research realized in six schools within the Czech republic. These results indicate how existing game/quiz shows dedicated to...
