Psychologické aspekty Public Relations a možnosti jejich uplatnění v organizaci
Psychological aspects of public relations and possibilities of its utilization in organization
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45275Identifikátory
SIS: 108862
Katalog UK: 990015034300106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Eger, Ludvík
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
6. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
public relations, image, společenská odpovědnost firem, komunikaceKlíčová slova (anglicky)
public relations, image, social corporate responsibility, communicationAnotace: Tato bakalá ská práce se zabývá problematikou Public Relations a jejich psychologických podklad , jeliko oblast Public Relations je progresivní a souvisí jak s oblastí personálního ízení, tak s oblastí vzd lávání dosp lých. Cílem práce je poskytnout základní orientaci ve sfé e Public Relations a nastínit mo né uplatn ní psychologických poznatk v tomto oboru, p i em se zam uje zejména na témata komunikace, persuaze a image. Úvodní ást je v novaná vymezení Public Relations, na které pak v záv ru navazuje ást empirická, jejím cílem je nahlédnout do praxe v eských Public Relations agenturách a získané poznatky porovnat s p edlo enou teorií. Tato empirická ást vychází ze dvou polostrukurovaných rozhovor s mana ery PR agentur, které byly zpracovány do podoby kazuistik. Výsledkem tohoto porovnání je zji t ní, e praxe Public Relations v eské Republice se zdá být v souladu s teorií. Rovn se b hem práce s odbornou literaturou i na základ rozhovor poda ilo odhalit n které psychologické zákonitosti uplat ující se v oblasti Public Relations. Klí ová slova: Public Realtions, image, spole enská odpov dnost firem, komunikace, persuaze
Annotation: This bachelors thesis deals with Public Relations and its psychological background, because Public Relations is a progressive branch and also it's related to personnel management and adult education. The goal of this bachelors thesis is to provide basic orientation in Public Relations and outline the possible utilization of psychological knowledge in this branch. It's focused particularly on communication, persuasion and image. Introductory part is devoted to the definition of Public Relations and it's connected with empirical part in the end. The goal of the empirical part is an insight into practice in Czech Public Relations agencies and its comparision with theory. This empirical part is constitued by two semi-structured interviews with Public Relations managers which underlie case studies. The result of this comparision is finding that Public Relations theory is in compliance with practice in the Czech Republic. Also on a basis of interviews and work with literature there were revealed some psychological principles in Public Relations. Keywords: Public Relations, image, social corporate responsibility, communication, persuasion
