Komunikace pedagogů předškolního vzdělávání a prvního stupně na sloučeném pracovišti základní a mateřské školy
Communication of pre-school and elementary education pedagogues at the merged workplace of elementary school and kindergarten
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44540Identifikátory
SIS: 114602
Kolekce
- Kvalifikační práce [19347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trojanová, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
29. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Komunikace, klima organizace, manažer, kooperace, pedagog, kultura organizaceKlíčová slova (anglicky)
Communication, organizational climate, manager, cooperation, pedagogue, organizational cultureNÁZEV: Komunikace pedagogů předškolního vzdělávání a prvního stupně na sloučeném pracovišti základní a mateřské školy AUTOR: Běla Vacková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Trunda ABSTRAKT: Hlavním cílem práce je ověřit přínos komunikace a kooperace mezi pedagogy předškolního vzdělávání a prvního stupně základního vzdělávání na sloučených pracovištích. Teoretická část je věnována komunikaci. Dále je zaměřena na organizační kulturu, pracovní klima, které ovlivňuje kvalitu zaměstnaneckých vztahů. Výzkumná část práce je zaměřena na komunikaci a spolupráci pedagogů mateřských škol a prvního stupně základních škol na sloučených pracovištích. Informace byly získány pomocí anonymního dotazníkového šetření. Práce mapuje informační a komunikační systém mezi pedagogy předškolního vzdělávání a pedagogy prvního stupně základní školy. Závěrečná část vyplývá z výzkumného šetření. Výsledek dotazníkového šetření by mohl výrazně přispět ke zvýšení kvality pedagogické komunikace na pracovištích integrovaných základních a mateřských škol. Na základě získaných poznatků byly shrnuty možnosti rozšíření spolupráce a komunikace mezi pedagogy těchto škol, což by mělo napomoci minimalizovat adaptační potíže, které mají děti při zahajování povinné školní docházky.
TITLE: The communication of pre-school and elementary education pedagogues at the merged workplace of elementary school and kindergarten AUTHOR: Běla Vacková DEPARTMENT: Education Management Center SUPERVISOR: Mgr. Jiří Trunda ABSTRACT: The main goal of this bachelor thesis is to prove benefits of communication and cooperation of pre-school and elementary education pedagogues at merged workplaces. The theoretical part is dedicated to the communication. It is further focused on the organizational culture and the work climate which influences the quality of relationships between employees. The practical part is aimed on the communication and collaboration of pre-school and elementary education pedagogues at merged workplaces. Information were obtained by the questionnaire survey. The thesis maps informational and communicational system of pre- school and elementary school pedagogues. The final part follows from the research investigation. The result of the questionnaire survey may significantly contribute to the quality improvement of pedagogical communication at all merged worklplaces. Pursuant to obtained knowledge, the extention of cooperation and communication between kindergarten and elementary school possibilities was summarized which may help to minimalize adaptational issues that children experience...