Show simple item record

Use of selected textile techniques in a program of extracurricular activities of children in the homes of children and youth
dc.contributor.advisorVodáková, Jitka
dc.creatorMikanová, Erika
dc.date.accessioned2017-05-07T13:37:39Z
dc.date.available2017-05-07T13:37:39Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44539
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo zjistit vhodnost zařazování a využívání vybraných textilních technik do programu zájmové činnosti dětí a mládeže. Pro zhodnocení zkušeností a zájmu dívek tří kroužků v Domě dětí a mládeže v Praze Stodůlkách bylo použito dotazníkové šetření. Nepotvrdila se hypotéza, že dívky budou mít zájem o háčkování módních doplňků. Preferovaly batikování a vyšívání. Dále byl vytvořen program činnosti s textilními materiály pro uvedené kroužky. Program byl realizován v období září 2011 až únor 2012. Byly zařazeny různé textilní techniky. Pro zjištění dovedností a znalostí dívek v kroužku jsem použila metodu přímého pozorování. Program činnosti se osvědčil. Pro zjištění stavu využívání textilních technik v dalších zařízeních určených pro zájmové činnosti bylo použito dotazníkového šetření. Respondenty byli studenti 3. ročníku kombinovaného studia oboru vychovatel, UK PedF. Praha. Mezi často zařazované techniky patří batikování, malování na plátno a vyšívání.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the bachelor work was to learn about suitability of including and utilizing of textile technologies into the children and youth free time activity. To evaluate experiences and interests of school- and student-girls attending three of the bees in Children and Youth House in Prague-Stodůlky. I used questionnaire investigation. The hypothesis that girls would be interested in fashionable dress accessories crocheting has not been confirmed. The girls preferred batik and embroidery. Further an activity program for textile materials processing has been developed for the bees mentioned. The program has been implemented in the period of September 2011 till February 2012. Were included in various textile techniques. To investigate girls' craftsmanship and knowledge I use direct observation method. The activity program has been proved well. To investigate about usage of textile techniques situation in other free time dedicated facilities a questionnaire investigation has been used. Respondents were students of 3rd year of pedagogue course combined study in UK PedF, Praha. Among frequently posted techniques belong batik, cloth painting and needle work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTextilní technikycs_CZ
dc.subjectTextile techniquesen_US
dc.titleVyužívání vybraných textilních technik v programu zájmových činností v domech dětí a mládežecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-29
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId109031
dc.title.translatedUse of selected textile techniques in a program of extracurricular activities of children in the homes of children and youthen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
dc.identifier.aleph001469389
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplineVychovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programVychovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce bylo zjistit vhodnost zařazování a využívání vybraných textilních technik do programu zájmové činnosti dětí a mládeže. Pro zhodnocení zkušeností a zájmu dívek tří kroužků v Domě dětí a mládeže v Praze Stodůlkách bylo použito dotazníkové šetření. Nepotvrdila se hypotéza, že dívky budou mít zájem o háčkování módních doplňků. Preferovaly batikování a vyšívání. Dále byl vytvořen program činnosti s textilními materiály pro uvedené kroužky. Program byl realizován v období září 2011 až únor 2012. Byly zařazeny různé textilní techniky. Pro zjištění dovedností a znalostí dívek v kroužku jsem použila metodu přímého pozorování. Program činnosti se osvědčil. Pro zjištění stavu využívání textilních technik v dalších zařízeních určených pro zájmové činnosti bylo použito dotazníkového šetření. Respondenty byli studenti 3. ročníku kombinovaného studia oboru vychovatel, UK PedF. Praha. Mezi často zařazované techniky patří batikování, malování na plátno a vyšívání.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor work was to learn about suitability of including and utilizing of textile technologies into the children and youth free time activity. To evaluate experiences and interests of school- and student-girls attending three of the bees in Children and Youth House in Prague-Stodůlky. I used questionnaire investigation. The hypothesis that girls would be interested in fashionable dress accessories crocheting has not been confirmed. The girls preferred batik and embroidery. Further an activity program for textile materials processing has been developed for the bees mentioned. The program has been implemented in the period of September 2011 till February 2012. Were included in various textile techniques. To investigate girls' craftsmanship and knowledge I use direct observation method. The activity program has been proved well. To investigate about usage of textile techniques situation in other free time dedicated facilities a questionnaire investigation has been used. Respondents were students of 3rd year of pedagogue course combined study in UK PedF, Praha. Among frequently posted techniques belong batik, cloth painting and needle work.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990014693890106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV