Komparace marketingových koncepcí basketbalových klubů ČEZ Basketball Nymburk a BC Žalgiris Kaunas
Comparison of marketing concepts of basketball clubs ČEZ Baketball Nymburk and BC Žalgiris Kaunas
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44427Identifikátory
SIS: 95552
Kolekce
- Kvalifikační práce [8829]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voráček, Josef
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
11. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Marketing, marketingová koncepce, marketingový mix, sportovní reklama, basketbalKlíčová slova (anglicky)
Marketing, marketing conception, marketing mix, sport advertising, basketballNázev: Komparace marketingových koncepcí basketbalových klubů ČEZ Basketball Nymburk a BC Žalgiris Kaunas Cíle: Cílem práce je analýza stávajících marketingových koncepcí basketbalových klubů ČEZ Basketball Nymburk a BC Žalgiris Kaunas s ohledem na cílové skupiny, marketingové cíle, specifika sportovní reklamy a vhodnost jednotlivých částí marketingového mixu a jejich následná komparace. Na základě porovnání vytvoří návrhy pro zlepšení či změny stávajících marketingových koncepcí. Metody: Hlavní metodou práce je popisná analýza, dále se využívá osobního dotazování a komparace. Ze získaných dat je vytvořena analýza SWOT. Výsledky: Práce ukázala, že marketingová koncepce dvou klubů na stejné úrovni v dané zemi se může velmi lišit. A to zejména na základě historie, tradice, popularity sportu, vnějšího prostředí a sportovních cílů. Z komparace vyplývá, že marketingová koncepce klubu BC Žalgiris Kaunas je propracovanější a na vyšší úrovni. Analýza ukázala směry pro možné změny a zlepšení marketingových koncepcí obou klubů. Klíčová slova: marketing, marketingová koncepce, marketingový mix, sportovní reklama, basketbal
Title: Comparison of marketing concepts of basketball clubs ČEZ Basketball Nymburk and BC Žalgiris Kaunas Objectives: The main objective of this work is to analyze current marketing concepts of basketball clubs ČEZ Basketball Nymburk and BC Žalgiris Kaunas as refers to the target group, promotion goals, specifics of sport advertising and eligibility of particular parts of marketing mix. Based on the comparison to make a concept of improvements and changes in existing marketing conceptions. Methods: The main method of this work is descriptive analysis; personal questioning and comparison are also used. SWOT analysis was made form gained data. Results: The thesis proved that marketing concept of two clubs at the same level in the country can differ a lot. Especially in term of history, tradition, popularity of sport, external environs and sport goals. The comparison showed that the marketing concept of BC Žalgiris Kaunas is more sophisticated and on higher level. Possibilities of change and improvements in marketing concepts of both clubs resulted from the analysis. Key words: marketing, marketing concept, marketing mix, sport advertising, basketball