Média pro mládež: Mediální gramotnost členů Dětské televize
Media for youth: Media literacy of Children TV members
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44354Identifiers
Study Information System: 126623
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Lupač, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Sociology
Department
Department of Sociology
Date of defense
14. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato bakalářská práce se zabývá tématem mediální gramotnosti u členů docházejících do Dětské televize a jejich vrstevníků navštěvujících gymnázia. V teoretické časti jsou uvedené definice, teorie a přístupy spojené s mediální gramotností. V empirické části jsem použila metodu dotazníku, který jsem distribuovala mezi členy Dětské televize a mezi studenty dvou gymnázií. Cílem práce je ověřit mnou stanovenou hypotézu, podle které by měli členové Dětské televize být více mediálně gramotní, než jejich vrstevníci, kteří nedocházejí do Dětské televize ani do jiného kroužku podobného zaměření. Klíčová slova Média, mládež, mediální gramotnost, Dětská televize
This thesis deals with media literacy of young members attending Children TV and their peers from grammar schools. The first part explains used definitions, theory and methods of access connected to media literacy. For the empirical part, I decided to use questionnaires which I distributed among members of Children TV and among students of two grammar schools. The aim of this work is to prove my determined hypothesis that all members of Children TV are more media literate in comparison with their peers who do not attend Children TV or any similar after school activity. Keywords Media, youth, media literacy, Children television