Tělesná výchova ve školním vzdělávacím programu na ZŠ
Physical education in school curriculum at primary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43728Identifikátory
SIS: 110454
Kolekce
- Kvalifikační práce [8928]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Pokorná, Jitka
Oponent práce
Křiček, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
19. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
školní mládež, kurikulum základní, pohybové aktivity, inaktivita, životní stylKlíčová slova (anglicky)
school youth, basic curriculum, physical activity, inactivity, lifestyleTělesná výchova ve školním vzdělávacím programu na základních školách Hlavním cílem této práce je zjistit pojetí tělesné výchovy ve školních vzdělávacích programech na druhém stupni základních škol. Náš výzkum byl prováděn pomocí dotazníku, který je nejpoužívanější výzkumnou metodou ve společenských oborech. Pomocí dotazníku jsme provedli sběr informací o respondentovi a jeho názorech a faktech k dotazovaným tématům. V dotazníku jsme použili formu písemných odpovědí na položené otázky. Dotazník je konstruován jako baterie otázek, na něž respondent odpovídá buď formou jednoznačných, uzavřených odpovědí typu ano, ne, nevím, nebo výběrem z alternativních možností či volných otevřených odpovědí. Zjistili jsme, že většina respondentů se aktivně podílela na tvorbě školních vzdělávacích programů a jejich obsah vychází z podmínek dané školy. Klíčová slova: děti a mládež, kurikulum, pohybová aktivita, životní styl, reforma
Physical education in educational programme at primary schools The main objective of this work is to find out a conception of physical education in school educational programmes on the second level at primary school. Our research was made with the help of a questionnaire, which is the mostly used research method in social disciplines. We have done with the help of the questionnaire a collection of informations about the interviewee and his opinions and facts to the interwieved themes. The questionnaire is constructed as a battery of questions, that the interviewee answers in form of clear, closed answers yes, no, I do not know or with a choice of alternative possibilities or free open answers. We have found, that the most interviewees had participated on the creation of school educational programmes and their contents are coming from the circumstances of the school. Keywords: children and youth, curiculuum, movement activity, life style, reform