Tělesná výchova ve školním vzdělávacím programu na ZŠ
Physical education in school curriculum at primary schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43728Identifiers
Study Information System: 110454
Collections
- Kvalifikační práce [8785]
Author
Advisor
Consultant
Pokorná, Jitka
Referee
Křiček, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
školní mládež, kurikulum základní, pohybové aktivity, inaktivita, životní stylKeywords (English)
school youth, basic curriculum, physical activity, inactivity, lifestyleTělesná výchova ve školním vzdělávacím programu na základních školách Hlavním cílem této práce je zjistit pojetí tělesné výchovy ve školních vzdělávacích programech na druhém stupni základních škol. Náš výzkum byl prováděn pomocí dotazníku, který je nejpoužívanější výzkumnou metodou ve společenských oborech. Pomocí dotazníku jsme provedli sběr informací o respondentovi a jeho názorech a faktech k dotazovaným tématům. V dotazníku jsme použili formu písemných odpovědí na položené otázky. Dotazník je konstruován jako baterie otázek, na něž respondent odpovídá buď formou jednoznačných, uzavřených odpovědí typu ano, ne, nevím, nebo výběrem z alternativních možností či volných otevřených odpovědí. Zjistili jsme, že většina respondentů se aktivně podílela na tvorbě školních vzdělávacích programů a jejich obsah vychází z podmínek dané školy. Klíčová slova: děti a mládež, kurikulum, pohybová aktivita, životní styl, reforma
Physical education in educational programme at primary schools The main objective of this work is to find out a conception of physical education in school educational programmes on the second level at primary school. Our research was made with the help of a questionnaire, which is the mostly used research method in social disciplines. We have done with the help of the questionnaire a collection of informations about the interviewee and his opinions and facts to the interwieved themes. The questionnaire is constructed as a battery of questions, that the interviewee answers in form of clear, closed answers yes, no, I do not know or with a choice of alternative possibilities or free open answers. We have found, that the most interviewees had participated on the creation of school educational programmes and their contents are coming from the circumstances of the school. Keywords: children and youth, curiculuum, movement activity, life style, reform