Budování úspěšné značky a její osobnost na příkladu Nike
Building of successful brand and its personality on the example of Nike
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43266Identifikátory
SIS: 111169
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotáb, Jiří
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
17. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Budování značky, osobnost značky, NikeKlíčová slova (anglicky)
Brand building, brand personality, NikeNázev práce: BUDOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ ZNAČKY A JEJÍ OSOBNOST NA PŘÍKLADU NIKE Cíle: Prvním cílem této práce je zmapovat proces budování sportovní značky Nike od jejího vzniku po současnost a určit faktory jejího úspěchu. Druhým cílem je pomocí výzkumu osobnosti značky získat obraz osobnosti značky Nike z pohledu veřejnosti. Metody: V práci byla použita metoda deskriptivní analýzy a metoda dotazníkového šetření. Metoda deskriptivní neboli popisné analýzy byla aplikována v rozboru dokumentů za účelem identifikace faktorů úspěchu při budování značky Nike a metoda dotazníkového šetření byla použita v části výzkumu osobnosti značky Nike. Výsledky: Bylo zjištěno, že k úspěchu firmy Nike vedlo několik obecných a několik velmi konkrétních faktorů, díky kterým Nike unikla svým konkurentům. Z výsledků výzkumu osobnosti značky Nike byl získán její obraz z pohledu veřejnosti a bylo odhaleno několik faktorů negativně působících na kvalitu osobnosti značky Nike. Klíčová slova: budování značky, osobnost značky, Nike
Title of thesis: BUILDING OF SUCCESSFUL BRAND AND ITS PERSONALITY ON THE EXAMPLE OF NIKE Objectives: The first objective of this work is to chart the process of building sports brand Nike since its inception to the present and to identify factors of its success. The second objective is to use brand personality research to get a picture of Nike brand personality from public view. Methods: In thesis was used the method of descriptive analysis and the questionnaire survey method. Descriptive method of analysis was applied to the analysis of documents in order to identify success factors in building the Nike brand and the survey method was used in the Nike brand personality research. Results: Was found that the success of the company Nike led some general and some very specific factors that make Nike missed its competitors. As the results of the Nike brand personality research was obtained her picture from the perspective of the public and was revealed several factors acting negatively on the quality of personality Nike brand. Keywords: brand building, brand personality, Nike