Zobrazit minimální záznam

Abya Yala : A view on the Bolivian indigenist movement
dc.contributor.advisorSoukup, Martin
dc.creatorMalá, Šárka
dc.date.accessioned2017-05-07T08:27:30Z
dc.date.available2017-05-07T08:27:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/43255
dc.description.abstractV práci se zabýváme analýzou dokumentárního filmu Abya Yala, es nuestra francouzského režiséra Patricka Vaniera z roku 2007 o událostech v Bolívii na přelomu let 2005 a 2006. Cílem naší práce bylo zamyslet se nad způsobem jakým je výše uvedené období ve filmu prezentováno. Tázali jsme se mimo jiné, jací respondenti byli k vyjádření stanoviska vybráni a jak oni tyto události reflektují. Zajímala nás také režisérova vizuální prezentace dané tématiky. Pro analýzu snímku jsme použili kvantitativní obsahovou analýzu sekvencí a doplnili jsme jí sémiotickou analýzou komentářů a vizuální složky filmu. Práce je výsledkem kulturologického a interdisciplinárního přístupu zahrnujícího sociologii, sociální a vizuální antropologii. Při úvahách a vyslovených závěrech jsme se konkrétně inspirovali teorií sociálních reprezentací, teorií etnicity Thomase Hyllanda Eriksena a principy vizuální antropologie.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis presents an analysis of the French documentary film Abya Yala, es nuestra, directed by Patrick Vanier in 2007, which describes events in Bolivia's recent history of 2005/2006. The main goal of our work was to think about the way in which this period is depicted in the film. We were also questioning who the chosen respondents were and how well they reflect this period. Moreover we were interesed in the director's visual presentation of the topic. To analyse our object of study we used a quantitative analysis of the content of sequences and we completed it by a semiotic analysis of the comments and of the visual part of the film. Our thesis is the fruit of a cultural and interdisciplinary approach, which includes sociology, social and visual anthropology. In our reflections we were inspired particulary by the social representation theory, the ethnicity theory of Thomas Hylland Eriksen and the principles of visual anthropology.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleAbya Yala : pohled na bolivijské indiánské hnutícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-13
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId126770
dc.title.translatedAbya Yala : A view on the Bolivian indigenist movementen_US
dc.contributor.refereeRychlík, Martin
dc.identifier.aleph001535999
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studies - Cultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFrancouzština - Kulturologiecs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzština - Kulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studies - Cultural Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV práci se zabýváme analýzou dokumentárního filmu Abya Yala, es nuestra francouzského režiséra Patricka Vaniera z roku 2007 o událostech v Bolívii na přelomu let 2005 a 2006. Cílem naší práce bylo zamyslet se nad způsobem jakým je výše uvedené období ve filmu prezentováno. Tázali jsme se mimo jiné, jací respondenti byli k vyjádření stanoviska vybráni a jak oni tyto události reflektují. Zajímala nás také režisérova vizuální prezentace dané tématiky. Pro analýzu snímku jsme použili kvantitativní obsahovou analýzu sekvencí a doplnili jsme jí sémiotickou analýzou komentářů a vizuální složky filmu. Práce je výsledkem kulturologického a interdisciplinárního přístupu zahrnujícího sociologii, sociální a vizuální antropologii. Při úvahách a vyslovených závěrech jsme se konkrétně inspirovali teorií sociálních reprezentací, teorií etnicity Thomase Hyllanda Eriksena a principy vizuální antropologie.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis presents an analysis of the French documentary film Abya Yala, es nuestra, directed by Patrick Vanier in 2007, which describes events in Bolivia's recent history of 2005/2006. The main goal of our work was to think about the way in which this period is depicted in the film. We were also questioning who the chosen respondents were and how well they reflect this period. Moreover we were interesed in the director's visual presentation of the topic. To analyse our object of study we used a quantitative analysis of the content of sequences and we completed it by a semiotic analysis of the comments and of the visual part of the film. Our thesis is the fruit of a cultural and interdisciplinary approach, which includes sociology, social and visual anthropology. In our reflections we were inspired particulary by the social representation theory, the ethnicity theory of Thomas Hylland Eriksen and the principles of visual anthropology.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015359990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV