Profesní vzdělávání pedagogických pracovníků v ČR - současnost a možnosti celoživotního vzdělávání se zaměřením na vybrané instituce
Vocational education of pedagogical workers in Czech republic - contemporary situation and posibilities of lifelong learning oriented to representative organisations
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42785Identifiers
Study Information System: 92055
Collections
- Kvalifikační práce [23975]
Author
Advisor
Referee
Šerák, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
7. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
celoživotní učení, profesní vzdělávání, profesní vzdělávání pedagogických pracovníků, další vzdělávání pedagogických pracovníků, vysoké školy, evropská vzdělávací politika, benchmarkingKeywords (English)
lifelong learning, vocational education, teacher training, further education for teachers, high school, European education policy, benchmarkingčesky Práce je zaměřena na profesní vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu konceptu celoživotního učení. Všímá si úlohy a významu vysokých škol v kontextu modernizace obsahu pedagogické profese i její důležitosti z hlediska rozvoje celé společnosti. Pozornost je soustředěna na konkrétní aktivity realizace programů dalšího profesního vzdělávání pedagogických pracovníků v rámci dalšího vzdělávání na devíti pedagogických fakultách v České republice. Prostřednictvím komparace vzdělávacích programů a analýzy informačních zdrojů přináší zhodnocení plnění celoživotní funkce vysokých škol jako příspěvku rozvoje kompetencí společensky významné profesní skupiny i celé společnosti. Uvádí koncepce evropské vzdělávací politiky v oblasti odborné přípravy a rozvoje kompetencí učitelů a pracuje s komparativními přístupy k profesnímu vzdělání pedagogických pracovníků ve vybraných evropských zemích (Velká Británie, Německo, Finsko, Polsko). Na základě výsledků vnitřní analýzy a porovnávání s okolím uvádí příklady dobré praxe a doporučení ke zkvalitnění činnosti v oblasti dalšího vzdělávání. Klíčová slova: celoživotní učení, profesní vzdělávání, profesní vzdělávání pedagogických pracovníků, další vzdělávání pedagogických pracovníků, vysoké školy, evropská vzdělávací politika, benchmarking
anglicky The work is focused on professional training of teachers in terms of the concept of lifelong learning. Notes the role and importance of universities in the context of modernization of the content ofteaching profession and its importance for the development of the whole society. Attention is focused on the specific activity of the implementation of programs of continuing professional education of teachers in further education at nine faculties in the Czech Republic. Through comparison and analysis of educational programs, information resources brings lifelong appreciation of the performance features of high schools as a contribution to the development of socially relevant competence and professional groups throughout the company. Specifies the notion of a European educational policy in the field of training and competence development of teachers and works with comparative approaches to the professional education of teachers in selected European countries (Great Britain, Germany, Finland, Poland). Based on the results of internal analysis and comparison with the surroundings gives examples of good practice and recommendations for improvement activities in the field of further education. Keywords: lifelong learning, vocational education, teacher training, further education for teachers, high...
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Komparace českého a německého systému dalšího vzdělávání
Defence status: DEFENDEDKosová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Date of defense: 8. 9. 2021Tato diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním v České republice a v Německu. Jejím cílem je komparovat systémy dalšího vzdělávání v těchto zemích v oblasti legislativy a finančního zabezpečení dalšího vzdělávání státem ... -
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Defence status: DEFENDEDVančura, Daniel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Date of defense: 23. 5. 2019Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce ... -
Vzdělávací systém České republiky a Španělského království
Defence status: DEFENDEDVondrouš, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Date of defense: 18. 1. 2018Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky Diplomová práce Vzdělávací systém České republiky a Španělského království Educational system of the Czech Republic and the Kingdom of Spain Bc. Jan Vondrouš ...